Google usprawnia wyszukiwarkę produktów

Teraz internauci z łatwością zapoznają się z ofertą lokalnych sklepów, a nawet otrzymają mapę z narysowaną trasą dojazdu do nich. Już teraz w wyszukiwarce znaleźć można około miliona produktów - niestety tylko w Stanach Zjednoczonych.

Sameer Samat z Google zdradził, że nowe funkcjonalności mają stać się pomostem między kanałami sprzedaży offline i online. Wyszukiwarka produktów będzie teraz mówiła, w jakich sklepach znajdujących się koło nas odszukamy interesujące nas przedmioty. Wyświetlone zostaną także adres i numer telefonu danego punktu sprzedaży oraz mapa z wyznaczoną trasą dojazdu do niego.

Amerykańska korporacja twierdzi też, że przybliży zakupy online do tych, które wykonujemy w prawdziwym świecie dzięki funkcjonalnościom "popularne produkty" i "na sklepowych półkach". Pozwolą one wyświetlić podobne i powiązane tematycznie produkty do tych, których szukamy, o ile okaże się, że nasz faworyt jest nieosiągalny.

Zobacz również:

  • Ta technika rozwiązuje problem ograniczonej wielkości okien kontekstowych obsługujących modele językowe LLM
  • Samsung będzie kolejną zagraniczną firmą, która skorzysta z funduszu CHIPS and Science Act

Obecnie, usługa ta obejmuje swym zasięgiem około siedemdziesięciu marek mających w sumie dziesiątki tysięcy sklepów. Mamy w niej znaleźć około miliarda różnych produktów. Google zamierza oczywiście zwiększyć tę liczbę. Niestety w najbliższym czasie usługa będzie dostępna jedynie w USA.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200