Google świętuje sukces usługi Shorts - własnej konkurencji TikToka

YouTube Shorts - największy konkurent TikToka osiągnął 1,5 miliarda wyświetleń.

YouTube Shorts - usługa wprowadzona przez Google jako odpowiedź na bijącego rekordy popularności TikToka osiągnęła 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników.

Aplikacja YouTube na iPadzie
Źródło: Souvik Banerjee / Unsplash

Aplikacja YouTube na iPadzie

Źródło: Souvik Banerjee / Unsplash

W informacji prasowej przekazanej portalowi TechCrunch wynika, że Google pozycjonuje się jako realny konkurent dla chińskiego TikToka.

Zobacz również:

  • Google pracuje nad własnym lokalizatorem przedmiotów
  • Usługa YouTube Shots oferuje nową możliwość
  • TikTok ma problemy - chodzi o wykorzystanie pików cookies

Wyszukiwarkowy gigant pochwalił się wynikami oglądalności. Z YouTube Shorts korzysta aktualnie ponad 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników miesięcznie. Wynik ten osiągnięto po niecałych dwóch latach od wdrożenia usługi. Dla porównania TikTok we wrześniu 2021 roku świętował 1 miliard użytkowników miesięcznie.

Z informacji przekazanych przez TechCrunch wynika, że TikTok zamierza uzyskać podobny wynik do końca 2022 roku. YouTube Shorts zawdzięcza swoją niezwykle wysoką popularność dzięki ścisłej integracji z klasyczną wersją YouTube - najpopularniejszej usługi na świecie do udostępniania materiałów wideo w sieci.

YouTube Shorts to nowy format pozwalający na przekazywanie istotnych informacji w krótkich klipach. Według kierownictwa Google usługa ta nie konkuruje z długoformatowymi filmami, które w dalszym ciągu są kluczowe dla platformy YouTube.

Z okazji świętowania sukcesu Tara Walpert Levy - wiceprezes YouTube dla obu Ameryk - przekazała:

treści długoformatowe pozostają najlepszym sposobem dla twórców na głębokie zaangażowanie i rozwijanie długoterminowych relacji z widzami, ale Shorts oferuje ekscytujący, nowy sposób przedstawienia siebie i całego swojego portfolio nowym odbiorcom

.

Google w przyszłości zamierza rozwijać oba formaty, a TikTok planuje rozwijać funkcje pozwalające na tworzenie dłuższych i bardziej angażujących treści, które mają być alternatywą dla klasycznego YouTube'a.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200