Google rozwija platformę radiową

Najprawdopodobniej w tym tygodniu nastąpi premiera Google Radio Automation - nowej platformy narzędziowej dla operatorów stacji radiowych. Platforma ma być rozwinięciem funkcjonalności oferowanych dzisiaj systemów Maestro i SS32.

Według zapowiedzi nowe oprogramowanie ma posiadać m.in. funkcje związane z tworzeniem listy utworów, zarządzaniem zbiorami muzycznymi oraz nadrywaniem tzw. dżingli. Platforma Google Radio Automation będzie stworzona w architekturze SOA. Dzięki zastosowaniu otwartych interfejsów API, możliwa będzie łatwa integracja Google Radio Automation (GRA) z rozwiązaniami innych producentów. Dotychczasowe aplikacje Google Radio nie posiadały takiej możliwości i pracowały wyłącznie pod kontrolą systemu Windows. W odróżnieniu od nich platforma GRA ma działać również w systemach Mac OS oraz Linux. Przedstawiciele koncernu zapewniają, że możliwe będzie także dodawanie własnych rozszerzeń i niemal dowolne modyfikowanie interfejsu obsługi. Oprogramowanie posiada również zintegrowane rozwiązania do tworzenia podcastów oraz wymiany treści. Google Radio Automation natywnie obsługuje platformę reklam AdSense for Audio, jednak jej wykorzystywanie nie jest konieczne.

Google Radio jest jednym z trzech głównych elementów działalności koncernu w sferze usług radiowych. Pozostałe dwa to usługi związane z tworzeniem i zarządzaniem kampaniami radiowymi (Google Audio Ads) oraz platforma reklamowa AdSense for Audio. Koncern zamierza sprzedawać nowe oprogramowanie wraz ze sprzętowym serwerem MK-14. Do sprzedaży trafi najprawdopodobniej jeszcze w tym roku. Cena będzie uzależniona od rodzaju zakupionej platformy sprzętowej. Użytkownicy oprogramowania Maestro i SS32 będą mogli dokonać darmowej aktualizacji.

Zobacz również:

  • Ta technika rozwiązuje problem ograniczonej wielkości okien kontekstowych obsługujących modele językowe LLM
  • Z usługi Google One zniknie funkcja VPN

Koncern wszedł na rynek radiowy prawie 2,5 roku temu wraz z przejęciem firmy dMarc. Obecnie z radiowej sieci reklamowej Google korzysta ponad 1,6 tys. klasycznych i internetowych stacji radiowych w Stanach Zjednoczonych. Władze firmy nie ukrywają, że zamierzają udostępnić tego rodzaju usługi także nadawcom z innych krajów. Podejmowane są również działania mające na celu dostosowanie możliwości, wywodzących się z wyszukiwarki Google, reklam kontekstowych do zastosowań radiowych. "Dzięki usprawnionym mechanizmom kierowania reklam oraz narzędziom do analizy ich skuteczności, chcemy przyciągnąć nowych dostawców reklam radiowych" - mówi Jim Woods, odpowiedzialny za rozwój platformy Google Audio. Mimo tego, że Google nie ujawnia przychodów z radiowego segmentu działalności, to zdaniem analityków wysiłki związane z wyprowadzeniem reklam kontekstowych poza Internet w długiej perspektywie mogą być dla koncernu bardzo opłacalne.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200