Google podłączy billboardy do sieci

Google opatentowało specjalny system reklamy na billboardach i innych nośnikach reklamy zewnętrznej. To kolejna próba amerykańskiej firmy by wyjść z reklamą poza internet. Wcześniej Google eksperymentowało z radiem i prasą.

Według wniosku złożonego do amerykańskiego urzędu patentowego nowe reklamy będą najbardziej przypominać z wyglądu nośniki takie jak citylighty i tablice z reklamą rotowaną. W odróżnieniu od nich, nośnik Google będzie połączony z serwerem, który dostarcza reklamy.

Jak donosi serwis ClickZ nowe reklamy Google mogłyby zostać wykorzystane np. w sklepach, gdzie często zmienia się asortyment. Reklamodawcy kupowaliby reklamy za pośrednictwem internetu podając budżet, cenę za emisję i inne paramtery, podobnie jak odbywa się to w przypadku reszty form reklamowych oferowanych przez Google.

Zobacz również:

  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
  • ChromeOS i biznes - takie połączenie ma coraz więcej sensu
  • Google nasila walkę z nieuczciwymi i niebezpiecznymi reklamami
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200