Google ma nowe logo

Google ogłosił, że od 1 września posługiwać się będzie nowym logo. Jest to już szósta modyfikacja graficznego znaku Google.

Podobnie jak poprzednie, nowe logo nie wprowadza rewolucyjnych zmian. Dotychczasowe kolory zostały utrzymane, a uproszczono jedynie graficzną formę liter. Na pierwszy rzut oka najbardziej widoczna jest modyfikacja małej litery „g”, której kształt, utrzymywany od początku istnienia Google, został zasadniczo uproszczony.

Dla firmy zmiana logo jest oczywiście okazją do działań marketingowych - przypomnienia zarówno jej dotychczasowych osiągnięć, jak i nowych obszarów aktywności, co ma znaczenie w kontekście prowadzonej reorganizacji struktury Google i tworzenia holdingu Alphabet.

Zobacz również:

Dlatego też na stronie Google w komentarzu dotyczącym modyfikacji logo podpisanym przez Tamara Yehoshua (wice-prezes Google Product Management) oraz Bobby Natha (Director of User Experience} można przeczytać: „dzisiaj wprowadzamy nowy język wizualny (…) przenieśliśmy logo i filozofię marki Google ze świata strony w przeglądarce, do świata nieskończonej liczby urządzeń, których sercem jest komputer, i nowych różnorodnych sposobów wprowadzania informacji (np. dotyku, pisania czy rozmowy). To nie pierwszy i pewnie nie ostatni raz kiedy zmieniliśmy logo, uważamy jednak, że dzisiejsza aktualizacja wspaniale oddaje wszystkie sposoby w jakie Google pomaga Wam w produktach takich jak wyszukiwarka, Mapy, Gmail, Chrome i wiele innych. Wzięliśmy to co najlepsze w Google (prostota, czytelność, kolorowość, przyjazność) i przekształciliśmy nie tylko dla dzisiejszego, ale także przyszłego Google”.

Google ma nowe logo

Stare i nowe logo Google

Użytkownicy ocenią nowe logo Google pisząc, że im się podoba, nie podoba lub zmiana nie ma dużego znaczenia. Warto jednak zauważyć, że dla dużych korporacji modyfikacja ich znaku jest ważną i kosztowną operacją. Projektowaniem logo z reguły zajmują się nie tylko graficy, ale wysoko opłacane zespoły specjalistów od marketingu i psychologów. Oceniają oni zarówno kolorystykę, jak i najdrobniejsze elementy znaków graficznych pod kątem ich wpływu na podświadomość odbiorców i jej zgodność z założeniami prezentowanymi przez kierownictwo firmy. A więc czy kształty i kolory mają wywoływać wrażenie, że firma jest dynamiczna, stabilna, godna zaufania itp.

Jak nowe logo Google ma wpłynąć na podświadomość odbiorców produktów i usług firmy definiuje cytat: „prostota, czytelność, kolorowość, przyjazność”.


TOP 200