Google inwestuje w marketing społecznościowy

Przejmując amerykańską spółkę Wildfire Interactive koncern Google zyska dostęp do technologii, która ma posłużyć do zbudowania zintegrowanej platformy wspierającej planowanie i wdrażanie kampanii marketingowych wykorzystujących szereg kanałów internetowych.

Oprogramowanie amerykańskiej spółki Wildfire Interactive wspiera tworzenie i realizację kampanii marketingowych prowadzonych za pomocą serwisów takich jak: Facebook, Twitter, YouTube oraz LinkedIn. Narzędzia amerykańskiej spółki są ukierunkowane m.in. na kompleksową promocję marki. Z oficjalnych informacji wynika, że z rozwiązań firmy Wildfire w skali świata korzysta ok. 16 tys. firm, w tym koncerny takie jak: Sony, Virgin, Amazon, czy Unilever. Szczegółowe warunki transakcji nie zostały ujawnione.

"Połączenie możliwości oprogramowania Wildfire z usługami Google pozwoli na stworzenie kompleksowych narzędzi wspierających tworzenie i zarządzanie wszystkimi nowoczesnymi kanałami marketingowymi" - podkreślają założyciele firmy Wildfire Interactive. Pozwala to sądzić, że Google zechce wykorzystać narzędzia przejmowanej spółki do rozszerzenia możliwości wielu linii usług internetowych oraz zbudowania jednej, zintegrowanej platformy marketingowej wykorzystujących jako kanały dotarcia m.in. wyszukiwarkę, serwisy Youtube i Google+, a także system reklam internetowych Google. Zapowiadane jest też rozszerzenie ilości obsługiwanych przez oprogramowanie Wildfire serwisów społecznościowych. Niezależnie od tego po zamknięciu fuzji z Google aplikacje marketingowe będą dostępne na dotychczasowych zasadach.

Zobacz również:

  • Najnowsza przeglądarka Chrome jest zgodna z komputerami zawierającymi procesory Arm
  • Technologia i marketing
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200