Google, Microsoft i IBM najbardziej pożądanymi pracodawcami w polskiej branży IT

Z analiz firmy rekrutacyjnej Antal International wynika, że polscy menedżerowie za najbardziej atrakcyjnych pracodawców z branży teleinformatycznej uznają oddziały koncernów Google, Microsoft i IBM. Cenione są m.in. prestiż, skala działalności firmy, a także kultura organizacyjna. Jednak według autorów pracodawcy będą musieli coraz częściej konkurować o najlepszych specjalistów.

W badaniu ankietowym wzięło udział ponad 1,9 tys. polskich specjalistów i menedżerów z różnych branż. Większość z nich za najbardziej atrakcyjnych pracodawców uznało międzynarodowe korporacje. Najbardziej pożądanym pracodawcą w Polsce uznany został koncern Google. W pierwszej dziesiątce, obok firm z innych branż, znalazły się też koncerny Microsoft oraz IBM. Obie firmy zajęły odpowiednio 3. i 4. miejsce w zestawieniu. Co ciekawe większość ankietowanych (58 proc.) przyznała, że ceni przede wszystkim wielkość i prestiż firmy. Połowa badanych dodatkowo bierze pod uwagę wysokie standardy zarządzania oraz kulturę organizacyjną. Około 42 proc. menedżerów za istotny czynnik decydujący o szansach potencjalnego pracodawcy uznaje wielkość wynagrodzenia i dodatkowych korzyści materialnych. Możliwości awansu i rozwoju bierze pod uwagę ok. 39 proc. badanych. Tylko co piąty ankietowany twierdzi, że zdecydowałby się na pracę w międzynarodowej korporacji ze względu na oferowane pracownikom szkolenia. Jednocześnie większość menedżerów i specjalistów informacje na temat potencjalnych pracodawców czerpie przede wszystkim z firmowych biuletynów informacyjnych (49 proc.). Wielu menedżerów (35 proc.) bazuje też na opinii znajomych.

Tymczasem zdaniem autorów badania pracodawcy będą musieli coraz częściej konkurować o najlepszych specjalistów oraz przedstawicieli kadry kierowniczej. "Międzynarodowe korporacje dbają o renomę wśród potencjalnych pracowników budując silną markę i tworząc sprzyjające warunki pracy, które umożliwiają rozwój zawodowy. Wiedzą, że rynek pracodawcy się kończy - zbliżający się niż demograficzny oraz dynamiczny rozwój korporacji międzynarodowych na polskim rynku spowoduje, że tylko firmy o dobrej opinii będą mogły konkurować o najlepszych specjalistów i menedżerów" - twierdzi Artur Skiba, dyrektor zarządzający w firmie Antal International.

Zobacz również:

  • Data Scientist - jak stawiać pierwsze kroki w branży?
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200