Google Docs & Spreadsheets - małe biuro w Internecie
- Krzysztof Biliński,
- 12.10.2006, godz. 10:17
Zgodnie z zapowiedzią Google zintegrował Spreadsheets i Writely w jeden pakiet aplikacji pod wspólną nazwą Google Docs & Spreadsheets.
Na wspólnej witrynie Google Docs & Spreadsheets zarejestrowani użytkownicy mogą korzystać z obu tych produktów, będących póki co w fazie testowej, lecz posiadających szeroką, zamkniętą funkcjonalność. Oba produkty posiadają teraz ujednolicony interfejs użytkownika oraz sposób przechowywania dokumentów. Pomyślano tutaj również o starych użytkownikach Writely - dodano bowiem możliwość importu przechowywanych na dawnym koncie dokumentów. Nowością jest także możliwość etykietowania przechowywanych dokumentów tagami oraz oznaczania gwiazdkami w celu łatwiejszej nawigacji. Również współdzielenie i praca grupowa na dokumentach i arkuszach kalkulacyjnych została ujednolicona i działa w ten sam sposób. Więcej o nowościach i zmianach można przeczytać na witrynie What's new, natomiast pomocy szukać można na witrynie wsparcia dla Google Docs & Spreadsheets.
Do prawidłowego działania Google Docs & Spreadsheets wymagane są:
- IE 6 lub nowszy (Windows);
- Firefox 1.07, lub 1.5.0.6 (MacOS X i Windows)
- Mozilla 1.7.12 lub nowsza;
- Netscape 7.2 lub 8.0.
Producent nie wspiera natomiast przeglądarek Safari, Opera, czy starszy Netscape 4, a także systemu Linux, gdyż, pomimo doniesień o udanych próbach pracy pod tym systemem, w dalszym ciągu są bardzo duże problemy z poprawnym działaniem Google Docs & Spreadsheets. Oprócz spełnienia powyższych wymagań, należy włączyć również obsługę JavaScript i ciasteczek (cookies).