Google Currents przestanie działać. Usługa będzie wygaszona

Google Currents, zwane często Google+ dla firm, przestanie działać. Była to najmniej lubiana aplikacja z pakietu Workspace.

Google Currents zostanie wygaszone / Fot. Materiały producenta

Google Currents zostanie wygaszone / Fot. Materiały producenta

Google przespało moment wchodzenia i rozwoju serwisów społecznościowych. Google+ nie udało się osiągnąć sukcesu, więc Google wprowadziło jeszcze usługę Currents. Nie był to serwis mający rywalizować z Facebookiem czy Twitterem, a raczej - medium społecznościowe dla firm. Użytkownicy, w założeniu Google'a, mieli w Currents dzielić się wiadomościami, dyskutować i ogólnie spędzać czas wewnątrz organizacji.

Sprawdź: Shiba Inu

Zobacz również:

  • Sprzedaż infrastruktury chmurowej stale wzrasta
  • Microsoft Office 365 - lista wersji, najważniejsze zmiany dla biznesu

Google Currents zostało wprowadzone na rynek w 2019 r. jako następca Google+ w ramach usługi G Suite. Teraz jednak firma ogłosila, że usługa zniknie z rynku.

Co z użytkownikami, którzy jednak korzystali z Currents? Google zachęca, aby przestawili się na Spaces. To z kolei usługa wprowadzona w 2021 r. jako część Google Workspace, zamiennika G Suite for Enterprise.

"Odkąd uruchomiliśmy Spaces, wielu klientów powiedziało nam, że docenia ścisłą integrację z produktami Google Workspace, w tym Gmail, Kalendarz, Dysk i Meet, oraz płynną współpracę" — przekonuje firma. W związku z tym od 2023 r. Currents zostanie wyłączony, a jego usługi przeniesione do Spaces. Mamy więc czas do końca roku, aby uporządkować swoje dane.

Spaces de facto oferuje wiele takich samych funkcji i narzędzi jak Currents, ale za to ściślejszą integrację z innymi aplikacjami Google.

Zobacz: Koparki ASIC

Workspace to zarazem pakiet Google’a, który rywalizuje z innymi rozwiązaniami na rynku. Warto zauważyć, że nawet Meta (Facebook) stawia na tego rodzaju usługi, oferując Workplace dla biznesu. Konkurencja jest więc coraz ostrzejsza, co oznacza, że dostawcy muszą szybko rozpoznawać, kiedy coś nie działa i wprowadzać adekwatne zmiany.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200