Goniąc za nieuchwytną informacją w sieci

Na konferencji Momentum firma EMC zarysowała kierunki rozwoju systemów zarządzania informacją nieustrukturyzowaną, zwracając uwagę na rolę sieci społecznościowych, rozwiązań mobilnych i oczywiście chmury.

do 85%

ogółu danych obecnych w przedsiębiorstwie stanowią dane częściowo ustrukturyzowane lub nieustrukturyzowane

Według ekspertów, dane częściowo ustrukturyzowane lub nieustrukturyzowane stanowią do 85% ogółu danych obecnych w przedsiębiorstwie i odsetek ten stale rośnie. Większość tych danych - e-maile i załączniki do nich, wnioski składane przez klientów, nagrania rozmów call center, dokumentacja badań klinicznych i procesów sądowych, dokumentacja kredytowa itd. - związana jest w jakiś sposób z danymi kluczowymi dla przedsiębiorstwa, a udoskonalenie metod ich digitalizacji, udostępniania i współdzielenia może znacznie poprawić jakość podejmowanych w organizacji decyzji.

W ciągu ostatniego roku ilość wyprodukowanych globalnie w organizacjach informacji wzrosła o 62% w stosunku do roku poprzedniego. Wiele z nich to tzw. rich media: materiały wideo o wysokiej rozdzielczości i nagrania telekonferencji, wnoszących nową jakość do kontaktów nawiązywanych i podtrzymywanych w ten sposób. Informacja nie jest już przechowywana centralnie i każdy z nas ma szereg urządzeń zdolnych łączyć się z sieciami przewodowymi i bezprzewodowymi, które wykorzystuje prywatnie i zawodowo, zacierając granice między życiem prywatnym i zawodowym.

Zobacz również:

  • Plikowa, blokowa czy obiektowa pamięć masowa?
  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?

Większość danych - maile i załączniki do nich, wnioski składane przez klientów, nagrania rozmów call center, dokumentacja badań klinicznych i procesów sądowych, dokumentacja kredytowa itd. - związana jest z danymi kluczowymi dla przedsiębiorstwa, a udoskonalenie metod ich digitalizacji, udostępniania i współdzielenia może znacznie poprawić jakość podejmowanych w organizacji decyzji.

"Współczesnym konsumentem systemów informatycznych kieruje nowy paradygmat społecznego przetwarzania: kont w serwisach społecznościowych jest więcej niż adresów e-mailowych, a sieci stają się główną platformą współpracy" - mówił Mark Lewis, dyrektor ds. strategii, EMC Information Infrastructure Products, na konferencji w Lizbonie, nakreślając obraz współczesnego środowiska przetwarzania informacji nieustrukturyzowanej. "Niegdysiejsi klienci działów IT obsługują się dziś sami, zapisując się po prostu na usługi, których potrzebują. Menedżerowie IT odkrywają, że pracownicy ich firmy wykorzystują do pracy mnóstwo aplikacji przez nich niezatwierdzonych, a IT jest partnerem zmian, lecz nie kontroluje już zasobów, z których korzystają użytkownicy" - dodał.

Aplikacje dostosowane do użytkownika

Mark Lewis nakreślił globalne trendy, które w najbliższych miesiącach i latach będą definiować zmiany w organizacjach. Oczywiście nie mogło zabraknąć chmury, ale Mark Lewis przypomniał, że w ciągu pięciu lat więcej ludzi będzie się komunikować przez urządzenia bezprzewodowe niż przez pecety. "Zmierzamy w kierunku aplikacji całkowicie dostosowanych do użytkownika i jego zadań, elastycznych platform świadczenia dowolnych usług. Chcemy, by nasze produkty były zoptymalizowane pod kątem chmury i oferowały najlepszą platformę zarządzania treścią" - zadeklarował Mark Lewis.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200