Głos pod kontrolą

Cisco Systems wprowadziła na rynek oprogramowanie CiscoWorks VoIP Health Monitor, umożliwiające monitorowa- nie pracy całej infrastruktury, odpowiedzialnej za realizację rozmów telefonicznych w technologii Voice over IP.

Cisco Systems wprowadziła na rynek oprogramowanie CiscoWorks VoIP Health Monitor, umożliwiające monitorowa- nie pracy całej infrastruktury, odpowiedzialnej za realizację rozmów telefonicznych w technologii Voice over IP.

Oprogramowanie pozwala w scentralizowany sposób monitorować, a także zbierać alarmy dotyczące pracy serwerów telefonicznych CallManager, bramek VoIP, a także portów komunikacyjnych przełączników Catalyst, do których podłączone są telefony IP. Dotychczas administratorzy byli zmuszeni korzystać z indywidualnych interfejsów zarządzania WWW poszczególnych urządzeń. Nowy pakiet centralizuje zarządzanie w jednej konsoli. Jak zapewnia Cisco, oprogramowanie umożliwia również monitorowanie pracy 175 innych urządzeń firmy - routerów, przełączników, a także modułów zasilania telefonów. W skład pakietu VoIP Health Monitor wchodzą w rzeczywistości trzy aplikacje: Voice Health Monitor, Device Fault Manager oraz znana już użytkownikom urządzeń Cisco aplikacja CiscoView. Oprogramowanie to uzupełnia możliwości pakietu CiscoWorks QoS Policy Manager, pozwalającego na zarządzanie wydajnością usług sieciowych poprzez rezerwację pasma niezbędnego do przeprowadzenia danego typu komunikacji. Policy Manager od niedawna jest również wyposażony w zestaw szablonów ułatwiających konfigurowanie parametrów QoS na potrzeby komunikacji telefonicznej VoIP.

CiscoWorks VoIP Health Monitor jest dostępny w cenie ok. 20 tys. USD. Oprogramowanie CiscoWorks QoS Policy Manager kosztuje ok. 10 tys. USD.