Globalna awaria usługi WhatsApp

Tych użytkowników, którzy nie mogli się ostatniej nocy zalogować do usługi WhatsApp, uspokajamy. Winę za to ponosi sam usługodawca. Było to spowodowane tym, że serwery obsługujące usługę były przez kilka godzin niedostępne.

System IT obsługujący usługę „padł” wczoraj tuż przed godziną 17:00 amerykańskiego czasu EST. W Polsce była wtedy godzina 23:00. Właśnie w tym momencie blisko 1,2 mld rozproszonych po całym świecie użytkowników usługi dostrzegło, że nie mogą z niej korzystać.

Po kilku godzinach rzecznik firmy wydał z tej okazji specjalne oświadczenie: „Potwierdzamy fakt, że użytkownicy nie mogli ostatnio uzyskać dostępu do naszej usługi. Było to spowodowane awarią naszego systemu IT, którą informatycy już usunęli. WhatsApp przeprasza wszystkich za zaistniałą sytuację i kłopoty jakich mogli z tego powodu doświadczyć ”

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • Awaria Microsoft Teams - nie działa aplikacja i portal WWW
  • Uwaga – w tym tygodniu niektóre smartfony przestaną obsługiwać usługę WhatsApp

Jednocześnie rzecznik poinformował, że nie mieliśmy do czynienia z zewnętrznym atakiem na usługę, a awarii uległ obsługujący ją, firmowy system IT. Zapytany o to, czy awaria dotknęła wszystkich użytkowników usługi odpowiedział, że było to globalna awaria i właściwie każdy użytkownik, niezależnie od tego gdzie zamieszkuje, mógł mieć kłopoty z zalogowaniem się do niej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200