GitHub promuje nowy rodzaj sponsoringu

Znany serwis internetowy dedykowany dla deweloperów wzbogacił jakiś czas temu ofertę o rozwiązanie, które pozwala każdemu wesprzeć finansowo interesujący go projekt open source. W ostatnich dniach serwis rozszerzył tę opcję, uruchamiając tym razem prywatne repozytoria, do których dostęp będą mieli tylko sponsorujące je podmioty, nadając temu mechanizmowi nazwę “sponsorware”.

Grafika: Mikhail Fesenko/Unsplash

Tym samym GitHub dołączą do szeregu innych platform oferujących podobne usługi. Trzeba jednak zaznaczyć, że niektórym nie podoba się taka strategią, gdyż jest ona w ich opinii sprzeczną z samą zasadą open source.

GitHub broni się i twierdzi, że pomysł polega na tym, aby dać sponsorom możliwość zapoznania się z projektami jeszcze w trakcie ich powstawania. Zwraca też uwagę na fakt, że programiści mogą też wykorzystywać takie repozytoria do prowadzenia dyskusji ze sponsorami, jak również dołączać określone repozytoria do różnych poziomów sponsorowania.

Zobacz również:

  • Wirusy na Androida - popularne i niebezpieczne zagrożenia
  • Rust to język najczęściej używany do tworzenia aplikacji WebAssembly
  • Wyciek danych z API programistycznego Travis CI

Oprócz repozytoriów tylko dla sponsorów, GitHub wprowadza również kilka innych drobnych zmian. Deweloperzy mogą teraz na przykład ustawić minimalne niestandardowe kwoty sponsorowania w przypadku standardowych repozytoriów, jak również tworzyć niestandardowe wiadomości powitalne dla każdego poziomu sponsorowania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200