Gist zamierza oferować rozwiązania B2B

Jedna z czołowych firm logistycznych planuje na szerszą skalę zaistnieć na polskim rynku. Spółka kończy obecnie tworzenie internetowego systemu logistycznego dla sieci Pizza Hut i KFC. Gist rozważa także możliwość uruchomienia w Polsce centrum dystrybucyjnego do obsługi sprzedaży towarów przez Internet. Zdaniem zarządu spółki, odpowiednim partnerem firmy w uruchomieniu przedsięwzięcia B2C byłaby sieć supermarketów Tesco lub Geant.

Spółka Gist (dawniej BOC Distribution Services Polska) planuje rozszerzenie profilu działalności. Firma zajmująca się dotychczas magazynowaniem i operacjami transportowymi chce stać się dostawcą rozwiązań z zakresu zarządzania łańcuchami dostaw dla rynku B2B. W Wlk. Brytanii w listopadzie br. firma uruchomi centrum logistyczne do obsługi internetowego sklepu spożywczego Ocado. Zamawiając produkty przez Internet, każdy mieszkaniec Wlk. Brytanii będzie otrzymywał zamówione towary z jednego centrum dystrybucyjnego, obsługiwanego przez Gist. "Nasze rozwiązania pozwalają oszczędzić środki przeznaczone na budowanie kolejnych tradycyjnych sklepów, biur czy oddziałów firm. Zamówienia złożone przez Internet realizowane są poprzez nasze centrum dystrybucyjne i dostarczane bezpośrednio do klienta" - mówi Lesley Brett, dyrektor generalna Gist na Europę Środkowo-Wschodnią

Gist chciałby stworzyć w Polsce podobne rozwiązanie. Obecnie firma czeka na potencjalnego partnera, którym - według zarządu firmy - powinien być jeden z liderów sieci handlowej, np. Tesco lub Geant. Za około trzy tygodnie Gist ukończy także prace dla AmRest (sieć Pizza Hut i KFC) związane z systemem umożliwiającym składanie zamówień na produkty drogą internetową przez każdą ze stu restauracji w Polsce. Dostawa produktów dla restauracji będzie się odbywać z centrum dystrybucyjno-magazynowego w Raszynie k. Warszawy.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian

Oddział firmy w Polsce jest częścią brytyjskiego koncernu The BOC Group, który specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu i zarządzaniu rozwiązaniami logistycznymi. Spółka istnieje w Polsce od 1992 r. i stanowi centrum operacji dystrybucyjnych na Europę Środkowo-Wschodnią. Spółka-matka zainwestowała do tej pory w Polsce ok. 10 mln funtów. Do głównych klientów spółki Gist w naszym regionie należą: AmRest, Coty czy Cargo Partners. Klientami na skalę światową są m.in. Marks & Spencer, British Airways, Carlsberg Tetley. BOC Group zatrudnia na całym świecie 43 tys. pracowników. Ubiegłoroczne obroty firmy wyniosły ponad 3,8 mld funtów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200