Giganci rynku reklamowego łączą siły, aby pracować nad Big Data

Omnicom Group z Nowego Jorku oraz Publicis Groupe z Francji planują fuzję w najbliższą niedzielę. Dzięki temu połączeniu stworzą obie firmy stworzą największe zrzeszenie agencji reklamowych na świecie. Jednym z powodów fuzji jest chęć wspólnej pracy nad rozwiązaniami z kategorii Big Data.

Nowa firma będzie zawierać w sobie takie marki jak Leo Burnett oraz Saathi-and-Saatchi, a wśród klientów znajdą się takie duże firmy jak sieć sklepów Wal-Mart, restauracje McDonalds’s oraz, co ciekawe, producenci napojów Coca-Cola oraz Pepsi. O planowanym połączeniu Omnicom i Publicis Groupe, dzięki którym ich łączna wartość będzie wynosić 35,1 miliarda dolarów, donosi New York Times. Oczywiście zgodę na tą fuzję wyrazić muszą wcześniej amerykańscy i francuscy urzędnicy i regulatorzy rynku.

Co interesujące, jak donosi NYT, kluczowe dla planów połączenia Omnicom oraz Publicis Groupe są plany nad wspólnym rozwojem rozwiązań z kategorii Big Data. W końcu to bardzo ważna gałąź rozwoju dla reklamowego biznesu, która pozwoli jeszcze lepiej zrozumieć i przewidzieć zachowania konsumentów, a dzięki nowym rozwiązaniom ery cyfrowej sieci reklamowe mogą stać się jeszcze skuteczniejsze.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • Kwanty od OVHCloud dla edukacji
  • Google nasila walkę z nieuczciwymi i niebezpiecznymi reklamami

Połączenie obu firm ma także pozwolić gigantom rynku reklamowego na podjęcie walki z typowymi firmami ery internetu, czyli Google i Facebookiem, które sobie świetnie radzą na rynku reklamy internetowej. Ci giganci wykorzystują informacje o użytkownikach zebrane za pośrednictwem sieci. Biorąc z nich przykład, Omnicom Group i Publicis Groupe uznały, że Big Data to także ich przyszłość.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200