General Motors planuje zastąpić instrukcje obsługi ChatemGPT

Amerykański gigant motoryzacyjny zamierza wyeliminować klasyczne instrukcje obsługi na rzecz sztucznej inteligencji.

General Motors to jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie. Amerykański gigant posiada w swoim portfolio marki takie jak Buick, Cadillac, Chevrolet czy GMC. W przeszłości GM zarządzało również popularną w europie marką Opel.

Cadillac Escala Concept
Źródło: cadillac.com

Cadillac Escala Concept

Źródło: cadillac.com

Z najnowszych informacji wynika, że General Motors planuje wdrożenie ChatuGPT w swoich pojazdach. Zadaniem sztucznej inteligencji będzie wyeliminowanie klasycznej instrukcji obsługi zaszytej w systemach inforozrywki. Dodatkowo pomoże ona użytkownikom również w innych sprawach stajać się inteligentnym doradcom kierowcy.

Zobacz również:

  • Blaski i cienie AI
  • Oficjalna premiera modelu Llama 3
  • Sztuczna inteligencja od Apple wymagać może nowych procesorów

Z informacji pozyskanych przez Reuters GM pracuje nad głosową wersją asystenta bazującego na technologiach opracowanych przez OpenAI.

GM będzie rozwijać AI w ramach współpracy z Microsoftem i będzie korzystać z usługi chmury Azure.

Jako przykład zastosowania ChatuGPT podano przypadek, w którym użytkownik przebije oponę swojego pojazdu. Asystent podpowie w jaki sposób wymienić koło (w przypadku posiadania koła awaryjnego), jak skorzystać z zestawu naprawczego lub kiedy wezwać pomoc drogową (w przypadku dużego uszkodzenia opony bez możliwości naprawy na miejscu).

W przyszłości ChatGPT będzie mógł być również wykorzystany do umawiania wizyt serwisowych w autoryzowanych stacjach obsługi na terytorium całych Stanów Zjednoczonych.

Aktualnie nie znamy szczegółów technicznych wdrożenia, ani nazwy nadchodzącego asystenta głosowego opartego na ChatGPT.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200