Gemius: każdy kraj CEE ma swoją Naszą Klasę

Nie tylko w Polsce serwisy społecznościowe biją rekordy popularności. Mieszkańcy wielu krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) coraz więcej czasu spędzają w swoich internetowych społecznościach. Te oraz inne wnioski zostaną zaprezentowane na odbywającej się 28 i 29 października 2008 r. w Warszawie konferencji Internet CEE.

Wyniki badania firmy badawczej Gemius - audyt.gemius.pl (Polska), audience.gemius.hu (Węgry), audience.com.ua (Ukraina), audience.gemius.ee (Estonia), audience.gemius.lv (Łotwa), audience.lt (Litwa), audience.bg (Bułgaria) oraz audience.gemius.ru (Rosja) - ukazują, że w rankingach najpopularniejszych witryn krajów Europy Środkowo-Wschodniej coraz częściej pojawiają się serwisy społecznościowe.

Nasza-klasa.pl w Polsce (zasięg w lipcu 2008 - 52%), rate.ee w Estonii (zasięg we wrześniu 2008 - 37%), one.lt na Litwie (zasięg w sierpniu 2008 - 56%) czy odnoklassniki.ru w Rosji (zasięg w sierpniu 2008 - 42%) to serwisy, które od dłuższego czasu znajdują się w rankingach Top 10 najpopularniejszych witryn w poszczególnych krajach.

Na Węgrzech niewiarygodnym zainteresowaniem cieszy się Iwiw, czyli społecznościowy serwis International Who is Who (iwiw.hu), który w lipcu 2008 roku odwiedziło niemal 75% węgierskich użytkowników sieci. W rankingu Top 10 Iwiw z liczbą ponad 2,5 miliona użytkowników znalazł się na drugim miejscu, zaraz po wyszukiwarce google.hu. W Bułgarii numerem jeden jest dir.bg, działający od 1997 roku portal dostarczający swoim użytkownikom wiadomości z zakresu gospodarki, kultury, nieruchomości oraz stylu życia. Popularne są też serwisy randkowe aha.bg oraz impulse.bg.

Źródło: http://www.gemius.pl

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200