Gdzie ten Internet

Internet - przynajmniej na razie - nie jest jakimś cudownym środkiem, który odmieni funkcjonowanie firm i sposób prowadzenia przez nie biznesu. Jest za to narzędziem średnio skomplikowanym w obsłudze, którego umiejętne stosowanie może przynieść wymierne korzyści.

Szanowny Panie

Internet - przynajmniej na razie - nie jest jakimś cudownym środkiem, który odmieni funkcjonowanie firm i sposób prowadzenia przez nie biznesu. Jest za to narzędziem średnio skomplikowanym w obsłudze, którego umiejętne stosowanie może przynieść wymierne korzyści.

Warto pamiętać, że strona w pajęczynie World Wide Web nie jest ogłoszeniem w gazecie, które napotka każdy, kto ją przegląda. By użytkownicy, czy w interesującym nas przypadku klienci firmy, nakierowali swoje przeglądarki na naszą stronę, muszą wiedzieć, pod jakim dostępna jest adresem i co zyskają dzięki zajrzeniu pod ten adres. Można go rozpropagować na wiele sposobów - poprzez reklamę tradycyjną z wykorzystaniem zwyczajnych mediów, wprowadzenie informacji o zawartości strony do internetowych katalogów (przykładowohttp://www.onet.pl) czy zgłoszenie jej na właściwą listę tematyczną (jak pl.internet.nowosci). Gdy zależy nam na globalnym zasięgu naszej internetowej strony, trzeba w podobny sposób zwrócić się w stronę serwisów zagranicznych. Także specjalizowanych, które stanowią platformę wymiany informacji między firmami - jaką jest chociażby Industry.Net czy Internet Tradeline.

Gdy chcemy znaleźć jakąś informację, to zamiast przypadkowo poruszać się po stronach WWW, lepiej skorzystać z usług serwisu wyszukiwawczego lub katalogu zasobów sieciowych. Gdy wprowadzimy hasło "kursy walut" do polskiego Infoseeka (http://infoseek.icm.edu.pl) lub Wirtualnej Polski (http://wp.cnt.pl), uzyskamy pełną gamę różnych dowiązań, np. do serwera Polskiej Agencji Prasowej (http://www.pap.waw.pl/polski/wal_p.html), gdzie zawsze umieszczona jest tabela z aktualnymi kursami. Przejście na zagraniczny serwer, jak Yahoo, dość szybko doprowadzi nas do omówienia wyników z Giełdy Londyńskiej (np. podhttp://www.asiaüinc.com/knight/index.html).

Co do prędkości zaś, to istotnie połączenia modemowe, zwłaszcza w realiach polskich linii telefonicznych, mogą pod tym względem mocno rozczarować. Jednak, gdy firma rzeczywiście poważnie myśli o wykorzystaniu Internetu, to przecież powinna się doń podłączyć linią stałą o większej przepustowości.

Przemysław Gamdzyk

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200