Gdyby nie ten sektor publiczny...

Bartłomiej Buszczak, dyrektor generalny BCC

Gdyby nie ten sektor publiczny...
W mojej ocenie mijający rok w polskiej branży IT upłynął pod znakiem silnego wzrostu w usługach dla firm, przy jednoczesnym zastoju w sektorze administracji. Wzrost ten jest silnie związany z pozytywną sytuacją w całej gospodarce i z większą skłonnością przedsiębiorstw do inwestycji. W tym kontekście strategia BCC - koncentracji na usługach SAP dla firm komercyjnych - przyniosła efekty w postaci 30% wzrostu przychodów.

Skorzystaliśmy też z rosnącej popularności usług outsourcingowych, gdzie nasz wzrost przychodów jest jeszcze większy. Klienci coraz częściej zauważają, że outsourcing to nie tylko sposób na oszczędzanie, ale także na bezpieczniejsze i stabilniejsze prowadzenie biznesu. Spodziewam się kontynuacji wszystkich tych tendencji w 2007 roku.

Na naszym rynku jest jeszcze inny pogłębiający się trend: globalizacja rynku usług SAP. Coraz więcej projektów jest prowadzonych w sposób scentralizowany, dla kilku i więcej krajów, z udziałem wielojęzycznej grupy pracowników i konsultantów. Polskie firmy, które nie wyjdą z usługami poza granice Polski, będą musiały zadowolić się coraz ciaśniejszą niszą. Warto tu podkreślić, że do "wypłynięcia na szerokie wody" nie potrzeba wcale otwierać oddziałów za granicą. My osiągamy to poprzez bliskie relacje z koncernami międzynarodowymi, które są obecne i w Polsce, i w innych krajach. Udany projekt w jednym kraju jest dla nas rekomendacją do kolejnych przedsięwzięć dla takiego międzynarodowego klienta.

***

Tanguy de La Horie, wiceprezes ds. sprzedaży na Europę Środkową i Wschodnią (CEE) w firmie CA

Gdyby nie ten sektor publiczny...
Miniony rok był dla CA czasem zmian. Przebiegały one w wymiarze lokalnym i globalnym. W Polsce oraz w regionie Europy Centralnej i Wschodniej znacząco przyśpieszyliśmy przejście na model sprzedaży poprzez partnerów. Tym bardziej cieszy więc nas fakt dołączenia do CA takich partnerów jak Computerland, czy InfoVide, którzy umożliwiają nam lepsze dotarcie do rynku oraz dalszą poprawę jakości obsługi klientów. Uwaga CA skupia się obecnie na przekazywaniu partnerom "know-how" oraz najlepszych praktyk. Dodatkowo, rozwinęliśmy działania edukacyjne (Altkom Akademia). Nowe produkty w portfolio tj. Clarity i Wily, zadomowiły się już zarówno na polskim rynku, jak i na świecie. Staraliśmy się umocnić pozycję także na rynku konsumenckim (m.in. pierwsza w Polsce dla CA umowa OEM z NTT, dotycząca instalowania przez NTT oprogramowania CA na swoich komputerach). Na całym świecie, CA kontynuowała przejęcia strategiczne rozwijając swoje portfolio. Obecnie składa się ono z wielu rozwiązań wspierających naszą wizję ujednoliconego i uproszczonego zarządzania IT (Enterprise IT Management - EITM). W 2007 roku będziemy chcieli silniej zaakcentować naszą współpracę z partnerami i poszerzać kanał dystrybucyjny dla klientów.

***

Paweł Malak, Dyrektor generalny Cisco Polska

Gdyby nie ten sektor publiczny...
W Polsce jednym z głównych wydarzeń było uzyskanie przez Telekomunikację Polską statusu Złotego Partnera Cisco. Jest to jak dotąd jedyny w Polsce przypadek świadczenia przez operatora usług integratorskich, zasadniczo zmieniający krajobraz rynku IT - zwłaszcza w segmencie małych i średnich firm. Oczekujemy też, że pilotażowe uruchomienie przez TP usług zarządzanej telefonii IP (IP PABX) opartej na technologii Cisco będzie stanowić przełom w popularyzacji zarówno telefonii IP, jak i innych rozwiązań ujednoliconej komunikacji.

Chciałbym też odnotować rosnące zainteresowanie samorządów budową sieci szerokopasmowych oraz wykorzystanie do tego celu funduszy Unii Europejskiej. Koronnym przykładem jest tu Kujawsko-Pomorska Sieć Informacyjna - projekt, w którym Cisco uczestniczy od samego początku, a który w październiku wszedł w główną fazę budowy.

W przyszłym roku spodziewamy się nie tylko przyspieszenia akceptacji rozwiązań ujednoliconej komunikacji, ale też coraz powszechniejszego świadczenia usług tripple-play, czyli transmisji telewizyjnej, telefonicznej i internetowej w jednej sieci. Usługi tego typu są już lub wchodzą do oferty zarówno TP, jak i czołowych operatorów telewizji kablowych.

***

Marek Dróżd, przedstawiciel Compuware w Polsce

Rok 2006 był dla Compuware w Polsce bardzo udany. Podpisaliśmy wiele nowych kontraktów, szczególnie w sektorze telekomunikacyjnym. Równie chętnie narzędzia Compuware wybierały instytucje finansowe z Polski i z rynków zza wschodniej granicy, za które także odpowiada polskie biuro. Warto podkreślić wyraźny wzrost zainteresowania klientów rozwiązaniami z zakresu zarządzania informatyką w przedsiębiorstwie (IT Governance). Mając na uwadze to rosnące zainteresowanie do firmy dołączyły nowe osoby odpowiedzialne za proces sprzedaży, w tym jedna dedykowana tylko i wyłącznie rozwiązaniom IT Governance.

Rok 2006 to również pierwszy rok pełnego działania lokalnego zaplecza technologicznego jakim jest centrum R&D Compuware mieszczące się w Gdańsku, Obecnie centrum zatrudnia już 100 specjalistów. Dla rynku to istotna wiadomość, że taka firma jak Compuware, podobnie jak INTEL czy Motorola, rozwija w Polsce oprogramowanie, które jest wykorzystywane przez użytkowników na całym świecie.


TOP 200