Gadka z serwisem

Internetowy serwis techniczny 3Com na razie nie radzi sobie z niesformalizowanymi pytaniami użytkowników.

Internetowy serwis techniczny 3Com na razie nie radzi sobie z niesformalizowanymi pytaniami użytkowników.

3Com udostępnił nowy serwis internetowy, który ma pomóc wszystkim użytkownikom w rozwiązywaniu problemów technicznych, związanych z produktami tej firmy. Od innych serwis różni się tym, że pozwala zadawać pytania w formie pełnych zdań (natural query language). W ten sposób 3Com chce skłonić jak największą liczbę użytkowników do korzystania z internetowego wsparcia technicznego. Wielu spośród nich wolało bowiem dzwonić do działu technicznego firmy, ponieważ nie mogli odnaleźć odpowiednich informacji na serwerach internetowych.

Stronahttp://knowledgebase.3com.com ma jeszcze jedną istotną cechę - dostępna jest bezpłatnie. Do jej odwiedzania konieczna jest tylko jednorazowa rejestracja na serwerze. To także odróżnia ją od stron pomocy technicznej takich producentów, jak Cisco i Bay Networks, którzy zaawansowane mechanizmy przeszukiwania dokumentów tworzonych w dziale technicznym udostępniają tylko tym klientom, którzy zawrą płatne umowy serwisowe.

Działanie serwisu 3Com jest bardzo proste. Użytkownik wpisuje zdanie w języku angielskim, np. "Gdzie mogę znaleźć sterowniki do karty o symbolu 3C905?", a serwis powinien automatycznie wyszukać wszystkie odpowiedzi na to pytanie. Niestety, jak wykazują pierwsze testy, na razie serwis 3Com nie najlepiej radzi sobie z rozpoznawaniem pełnych zdań.

Także dostępny w serwisie pomocnik, który miał zadawać użytkownikowi pomocnicze pytania precyzujące problem, nie ułatwia odszukania rozwiązania.

Zakres odpowiedzi Knowledge Base obejmuje koncentratory, przełączniki, modemy, karty PCMCIA, routery, karty sieciowe oraz urządzenia zdalnego dostępu. Na początku przyszłego roku zostanie on także wzbogacony o rozwiązania problemów związanych z urządzeniami PalmPilot i systemami wideokonferencyjnymi.


TOP 200