Fuzja olbrzymów

AOL i Time Warner łączą się. Efektem tej fuzji będzie koncern multimedialny o nazwie AOL Time Warner, którego wartość szacuje się na ok. 350 mld USD.

Powstała w 1985 r. AOL (America On Line) była dotychczas utożsamiana głównie z dostępem do Internetu. Z kolei najważniejszymi obszarami działalności Time Warner są: telewizja kablowa, prasa, muzyka i film. Time Warner jest m.in. właścicielem stacji telewizyjnych CNN i HBO oraz takich tytułów, jak: „Time”.

Dla przeciętnego internauty będzie istotne, jak szybko zdoła odczuć korzyści z takiej fuzji. Jednak pierwsze rezultaty nie będą widoczne za miesiąc czy dwa. Usługobiorcy AOL mogą ewentualnie spodziewać się szybszego połączenia z Internetem przez szerokopasmowe strumienie oferowane przez Time Warner za pośrednictwem swojej usługi RoadRunner albo sieci kablowej.

Obydwie firmy zwracają uwagę na rosnące znaczenie klientów spoza Stanów Zjednoczonych. Szefowie AOL podkreślają, że na przykład ostatniego roku liczba amerykańskich użytkowników Internetu była niższa od liczby pozostałych. W związku z tym nie dziwi struktura przychodów grupy muzycznej Warnera – prawie 50% zysków ze sprzedaży pochodzi spoza USA. Wiele wskazuje na to, że w tym roku będzie podobnie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200