Front Line czyli nowy pion Qumak-Sekom

Spółka pracuje nad utworzeniem czwartego, głównego pionu w swojej strukturze o nazwie Front Line, obok aplikacji biznesowych, integracji oraz technologii inteligentnego budynku. Qumak-Sekom chwali się także poprawą wyników.

Front Line przejmie obowiązki serwisowe dwóch pionów - integracji i aplikacji biznesowych, które zostaną połączone i wzmocnione będzie obsługiwał obecnych i nowych klientów. Qumak planuje utworzenie centralnego help-desku, inwestycje w niezbędne narzędzia do monitorowania oprogramowania i infrastruktury (system klasy ITSM /EAM, służący obsłudze infrastruktury IT wielu klientów, z zachowaniem standardów ITIL, w oparciu o umowy SLA etc.). Nowy dział ma docelowo generować 10-15% przychodów firmy Jego oferta ma ruszyć w 2011 roku.

Podobne efekty synergii kompetencji poszczególnych pionów Qumak chce wykorzystać w realizowanych projektach, które obejmują budowę inteligentnych budynków (TIB) oraz centra danych (Integracja Systemowa). Obecnie spółka prowadzi realizację trzech centrów danych (dla MSZ, UKE oraz COISZ), w których obok wykonania obiektu, dostarcza i integruje infrastrukturę IT oraz wdraża odpowiednie aplikacje. W ten sam sposób Qumak planuje działać przy projektach budowy stadionów sportowych. "Nowoczesny stadion to nie tylko bardzo inteligentny i bezpieczny obiekt, ale także prawdziwe przedsiębiorstwo, które wymaga wszelkich rozwiązań z zakresu teleinformatyki od infrastruktury po aplikacje biznesowe" - przekonuje Paweł Jaguś, prezes Qumak-Sekom. W tej chwili spółka dostarcza przede wszystkim technologie inteligentnego budynku oraz infrastrukturę na potrzeby stadionów Wisły Kraków i Legii Warszwa, Stadionu Narodowego (pierwszy etap) i Śląskiego. Qumak stara się także o kolejny etap na budowie stadionu w Gdańsku - PGE Arena.

Poprawa wyników

Qumak w ubiegłym roku zwiększył przychody do 293,4 mln zł (253,7 mln zł w 2008). Zysk wzrósł minimalnie do 14,35 mln zł (14,12 mln zł), jednak zarząd podkreśla, że to bardzo dobry wynik na trudnym "kryzysowym" rynku w zeszłym roku. W 2009 roku na TiB przypadło 160 mln zł przychodów (wzrost o 30 mln zł), na projekty czysto informatyczne - 133 mln zł (wzrost o ponad 10 mln zł). Qumak będzie wypłacał dywidendę, ale zarząd chciałby pozostawić środki w spółce na dalsze inwestycje. Prowadzi rozmowy o przejęciu, jednak w tej chwili nie tak zaawansowane jak w przypadku kupna Woli Info. Bierze pod uwagę również budowę własnego data center, które zasili ofertę działu outsourcingu. Portfel zamówień na lata 2010 i 2011 wynosi 186 mln. Jak deklaruje Paweł Jaguś, z tej kwoty spółka jest bliska podpisania kontraktów na 50 mln zł.

Dział outsourcingu wypracował w zeszłym roku 23 mln zł, niemal podwajając sprzedaż z roku 2008, kiedy został uruchomiony. Świadczy on przede wszystkim usługi dla sektora telekomunikacyjnego, ale spółka planuje pozyskać także klientów z branży ubezpieczeniowej. Podstawowym obszarem w jakim funkcjonuje dział outsourcingu firmy jest tzw. "body shopping - spółka zatrudnia specjalistów IT na potrzeby projektów zleconych przez klienta.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200