Fotokody zachęcają do zakupów

Zaczęli od edukacji

Fotokody zachęcają do zakupów
Zanim amerykańska sieć sklepów z ubraniami i kosmetykami Macy’s wykorzystała marketingowy potencjał QR-kodów, przeprowadziła w telewizji i internecie akcję uświadamiającą, czym są fotokody i jak się z nich korzysta. Firma zachęcała też konsumentów do pobierania aplikacji do obsługi fotokodów poprzez wysłanie SMS-a. Następnie w sklepach i ich okolicach pojawiły się plakaty z QR-kodami, które prowadzą do porad stylistycznych, inspiracji modowych i materiałów pokazujących najnowsze trendy. Dla klientów, którzy nie chcą lub nie mogą skorzystać z technologii fotokodów, firma przygotowała alternatywną metodę pozyskiwania poradnikowych materiałów. Klienci mogą je też otrzymać na swój telefon po wysłaniu odpowiedniej wiadomości SMS.

Miasto pełne kodów

Fotokody zachęcają do zakupów
Miasto Łódź wykorzystało fotokody w kampanii promującej miasto pod hasłem "Odkoduj Łódź". Akcja miała pokazać Łódź jako miasto kreatywnych rozwiązań technologicznych. QR-kody stały się nośnikiem mobilnej informacji turystycznej, dostępnej przez całą dobę. Na ponad 50 obiektach w Łodzi umieszczono fotokody, po zeskanowaniu których uruchamia się strona z informacjami o danym miejscu lub obiekcie i ciekawostkami na ich temat - w trzech wersjach językowych oraz z możliwym do pobrania opisem dźwiękowym.

QR-płatności w Starbucks

Fotokody zachęcają do zakupów
Sieć kawiarni Starbucks testowała w kilkunastu swoich placówkach w Dolinie Krzemowej i Seattle płatności mobilne wykorzystujące QR-kody. Firma umożliwiła swoim klientom zainstalowanie na iPhone’ach i iPodach aplikacji powiązanej z programem lojalnościowym i programem do obsługi QR-kodów. Tworzone w ten sposób konta mogą być zasilane pieniędzmi przez internet. Umożliwiają płacenie za kawę poprzez zeskanowanie fotokodów i pobranie środków z zasilonego konta. Firma zapowiedziała, że jeśli testy będą pomyślne, umożliwi dokonywanie QR-płatności w pozostałych swoich kawiarniach.

Zakupy na eBay przez telefon

Fotokody zachęcają do zakupów
Serwis aukcyjny eBay stworzył w Nowym Jorku rodzaj minisklepu zachęcającego do korzystania z serwisu aukcyjnego przez telefon. "Sklep" charakteryzuje się tym, że nie można do niego wejść, ponieważ składa się on jedynie z witryn, na których prezentowane są różne produkty, opatrzone QR-kodami. Poprzez skanowanie fotokodów wybranych produktów możliwe jest robienie szybkich zakupów przy użyciu telefonów.


TOP 200