Forrester: większość sprzedawców detalicznych online wkrótce zniknie z rynku

Zdaniem firmy analitycznej, rynek sprzedawców online czeka szybka i nieuchronna konsolidacja.

Większość obecnych tylko w Internecie sprzedawców detalicznych zniknie z rynku do końca przyszłego roku - przewiduje Forrester Research.

Firma analityczna twierdzi, że do takiej sytuacji przyczyni się "połączenie ich słabej kondycji finansowej, zwiększona presja konkurencyjności i ucieczka inwestorów".

Ponadto Forrester przewiduje, że konsolidacja detalicznego handlu elektronicznego odbędzie się w trzech etapach. Najpierw firmy sprzedające z powodzeniem w Internecie takie produkty, jak książki czy oprogramowanie, zaczną się łączyć już jesienią br. Następnie internetowi sprzedawcy produktów z niskimi marżami, np. zabawek czy elektroniki, "upadną jeszcze zanim zdążą podjąć działania marketingowe przed kolejnym sezonem świątecznym". Wreszcie sprzedawcy oferujący produkty znanych marek, takie jak markowe ubrania, będą mieli stabilną pozycję w Internecie aż do 2002 r.

"Trudności, jakie dotknęły takie internetowe firmy, jak CDnow czy Peapod, będą coraz powszechniejsze. Finansowe zawirowania i powstająca nowa konkurencja szybko wysuszy fundusze inwestorów i przyspieszy wykruszanie się firm internetowych" - stwierdził jeden z analityków Forrester.

Tymczasem amerykański tygodnik The Industry Standard podał, że kilka znanych firm prawniczych przygotowuje się do przeprowadzenia postępowania związanego z ogłoszeniem upadłości wybranych firm internetowych. Choć nie ujawniono nazw firm, to wiadomo że mają one kłopoty ze spłacaniem zaciągniętych pożyczek.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200