Forrester Research rozprawia się z największymi mitami IT roku 2013

Wydaje ci się, że duże firmy już na dobre korzystają z mediów społecznościowych? A może uważasz, że oprogramowanie tworzone na zamówienie, pod konkretne potrzeby klienta już nie jest popularne? Firma badawcza Forrester Research rozprawiła się z takimi mitami.

Forrester Research rozprawia się z największymi mitami IT roku 2013

Chmura obliczeniowa

„Dziesięć mitów i prawd rynku software’owego w roku 2013” - tak zatytułowany jest nowy raport Forrester Research, w którym firma przygląda się utartym, branżowym przekonaniom i sprawdza, czy mają one cokolwiek wspólnego z rzeczywistością.

Pierwszy mit dotyczy oprogramowania ERP (enterprises resource planning), które cieszyć ma się największym zainteresowaniem wśród dużych firm. Z badań Forrester Research wynika tymczasem, że to inne rodzaje software’u cieszą się w tym roku większym powodzeniem. Najbardziej popularne mają być aplikacje BI (business intelligence), które znalazły się na szczycie listy priorytetów wśród firm rozbudowujących lub modernizujących swoje oprogramowanie.

Zobacz również:

  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
  • 10 błędów, które mogą zablokować innowacje IT
  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes

Kolejnym mitem ma być popularność mediów społecznościowych w biznesie. Choć pracownicy dużych firm doceniają możliwości Twittera czy Facebooka, to większość firm w żaden sposób nie wiąże swojego oprogramowania z tymi serwisami. Z badań Forrester Research wynika, że chce to zrobić zaledwie 14% dużych firm. Prawie połowa uważa, że nie jest to właściwy krok.

Forrester Research rozprawia się także z mitem dotyczącym śmierci aplikacji pisanych pod konkretne potrzeby klienta. Wydatki na nie to 25,8% wszystkich środków wydawanych na software. Gotowe rozwiązania wcale nie cieszą się większym powodzeniem. Z raportu wynika, że 25,6% środków wydawanych na software, przeznaczane jest na takie rozwiązania. W raporcie zaznaczono, że wniosek jest w tym przypadku prosty. Nie warto przeznaczać wielkich sum na zestaw aplikacji, jeśli potrzebujemy (będziemy wykorzystywać) jedynie część z nich. W takim wypadku lepiej wybrać rozwiązanie tworzone dla zaspokojenia konkretnych potrzeb.

W raporcie obalono również mit dotyczący chmur hybrydowych, które niektórzy uważają za rozwiązanie mocno przereklamowane. Tymczasem 1/3 badanych firm ufa takiemu rozwiązaniu i nie jest przeciwna korzystaniu z niego.

Samo badanie zostało przeprowadzone na próbie 2444 osób podejmujących najważniejsze decyzje w działach IT. Byli to ludzie ze Stanów Zjednoczonych, Francji, Kanady, Niemiec i Zjednoczonego Królestwa. Pełna wersja raportu jest płatna i można ją nabyć na stronie internetowej Forrester Research.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200