Ford i Oracle tworzą internetowy rynek części samochodowych

Ford Motor i Oracle zamierzają wspólnie uruchomić wirtualny rynek części do produkcji samochodów. Rozwiązanie ma zautomatyzować system zaopatrzenia i planowania produkcji między producentem aut a jego dostawcami.

Ford Motor i Oracle zamierzają wspólnie uruchomić wirtualny rynek części do produkcji samochodów. Rozwiązanie ma zautomatyzować system zaopatrzenia i planowania produkcji między producentem aut a jego dostawcami.

Inicjatywa AutoXchange ma obniżyć koszty Forda związane z zakupami części o kilka miliardów dolarów, a także skrócić czas realizacji zamówień. Na zakupy podzespołów od ponad 30 tys. kooperantów Ford wydaje rocznie kwotę ok. 80 mld USD.

Większościowym udziałowcem nowej spółki będzie Ford. Obie firmy przewidują, że przedsięwzięcie do roku 2001 przyniesie ok. 1 mld USD przychodów rocznie, pochodzących głównie z opłat za przeprowadzone transakcje. AutoXchange ma rozpocząć działalność w pierwszej połowie przyszłego roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200