Firmy obniżają ceny rozwiązań 802.11n

Standard 802.11n został wreszcie zaakceptowany, co dla wielu dostawców sieci WLAN przeznaczonych dla przedsiębiorstw stało się sygnałem do tego, aby zacząć obniżać ceny tego rodzaju rozwiązań, zachęcając w ten sposób użytkowników do ich wdrażania.

I tak firma Aruba obniżyła ceny dwóch swoich produktów: AP-124 (typu 3x3; zewnętrzne anteny) i AP-125 (typu 3x3; wewnętrzne anteny). Punkty dostępowe kosztują teraz 995 USD (poprzednio rozwiązania te kosztowały 1295 USD). Aruba zaprezentowała też nowy punkt dostępowy AP-105 (typu 2x2, zawierający dwa układy radiowe), który kosztuje tylko 695 USD.

Firmy obniżają ceny rozwiązań 802.11n
Punkt dostępowy AP-105 (zdjęcie obok) zawiera jeden gigabitowy port Ethernet, a AP-125 dwa takie porty. Wszystkie trzy urządzenia obsługują dwa przestrzenne strumienie danych, ale różnią się miedzy sobą ilością anten (AP-102 zawiera tylko dwie anteny, a pozostałe dwa trzy anteny).

Cisco poszło w ślady firmy Aruba i obniża cenę swojego punktu dostępowego 802.11n Aironet 1140 (dwa układy radiowe). Kosztuje on obecnie 995 USD. Trzy kolejne firmy, które obniżyły ceny swoich produktów 802.11n, to Ruckus Wireless, HP ProCurve i Motorola. Punkty dostępowe klasy "enterprise" tych firm kosztują obecnie również nieco poniżej 1000 USD. Motorola obniżyła np. cenę swojego punktu dostępowego AP-7131 (typu 3x3; dwa układy radiowe, obsługa dwóch przestrzennych strumieni danych) do 949 USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200