Firmy nie dbają o wersje mobilne swoich serwisów

Przedsiębiorcy nie widzą zalet optymalizacji swoich stron internetowych pod kątem użytkowników urządzeń mobilnych. Prawie połowa firm, przebadanych na zlecenie 1&1 Internet, nigdy nie sprawdzała jak prezentuje się ich serwis wyświetlony na ekranie smartfona, a Ci, którzy to zrobili nie są zadowoleni z jego wyglądu i funkcjonalności.

Mimo znacznego wzrostu popularności urządzeń mobilnych w ostatnim czasie i ich wykorzystania przez środowisko biznesowe, z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy 1&1 Internet wynika, że właściciele przedsiębiorstw nie są świadomi zalet posiadania stron internetowych zoptymalizowanych pod kątem użytkowników urządzeń mobilnych. Jedynie 47% respondentów zainteresowało się wyglądem i funkcjonalnością firmowego serwisu wyświetlonego na ekranie smartfona.

Firmy nie dbają o wersje mobilne swoich serwisów

Spośród osób, które widziały stronę internetową swojej firmy wyświetloną na urządzeniu mobilnym, znaczna część jest świadoma jej niedoskonałości. Jedynie 10% polskich przedsiębiorców jest w pełni usatysfakcjonowanych z wyglądu i funkcjonalności swojej firmowej strony. Prawie połowa respondentów przyznaje, że wygląd serwisu jest ograniczony, a 47% uważa, że jego jakość pozostawia wiele do życzenia. Mimo to jedynie 42% właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw planuje wprowadzić zmiany na swojej stronie internetowej pod kątem użytkowników urządzeń mobilnych.

Zobacz również:

  • iPhone z 2007 roku sprzedany na aukcji za rekordową kwotę
  • Idealne miejsce dla rozwoju pracowników
Firmy nie dbają o wersje mobilne swoich serwisów

Niewielu przedsiębiorców biorących udział w badaniu widzi również związek między mobilną wersją swojej strony internetowej a rozwojem prowadzonego biznesu. Zaledwie co czwarty respondent przyznaje, że zoptymalizowanie firmowego serwisu pod kątem użytkowników smartfonów przyczyniłaby się do wzmocnienia wartości marki i wzrostu przychodów ze sprzedaży. 20% badanych uważa, że byłaby ona podstawą do lepszego zwrotu z inwestycji w firmowy serwis. Nieco więcej badanych zgadza się, że mobilna wersja strony internetowej przyczyniłaby się do większej widoczności online (48%) i dostępu do różnych grup klientów (40%).

Firmy nie dbają o wersje mobilne swoich serwisów

Jednocześnie tylko 7% właścicieli przedsiębiorstw deklaruje, że firmowy serwis jest zintegrowany z aplikacjami mobilnymi (np. Allegro na telefon). Nieduże jest również zainteresowanie funkcją sklepu internetowego dostosowanego do urządzeń mobilnych (12%) oraz funkcją zgłaszania do lokalnych katalogów firm (15%). Nieco większe uznanie zdobyła jedynie możliwość podania adresu firmy w wynikach wyszukiwania np. Google oraz mapy z lokalizacją, które posiada prawie połowa przebadanych serwisów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200