Firmy doceniają nowe technologie, ale ostrożnie je wdrażają

Motorola Solutions zaprezentował wyniki badań z użyciem technologii komunikacyjnych w regionie EMEA.

Główny wniosek wynikający z badania brzmi: "Choć firmy z entuzjazmem odnoszą się do nowych technologii, które obiecują wzrost produktywności, to nie spieszą się z ich wdrażaniem i wolą zaczekać, aż rozwiązania te będą szerzej stosowane". Sondaż, który na zlecenie Motoroli przeprowadziło IDC, objął 267 przedsiębiorstw z krajów regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

Zaledwie 19% firm uważa się za "innowatorów" wdrażających technologie jako pierwsi w swoich sektorach. Najwięcej firm zalicza siebie do grona "wczesnych nabywców" (22%) lub "wczesnej większości" (30%). Zaledwie 7% uznaje siebie za "opieszałych" we wdrożeniach. Jeśli chodzi o źródła inspiracji w odniesieniu do stosowania nowych rozwiązań, branża mediów i komunikacji jest postrzegana jako najbardziej innowacyjna (37%), a kolejne miejsca zajmują sektor wytwórczy (28%) oraz transport i logistyka (23%).

Choć wyniki badań wskazują na ostrożne podejście do inwestycji w technologie, pojawia się w nich kilka interesujących statystyk dotyczących specyficznych wdrożeń technologii:

- Przeważająca większość przedsiębiorstw w regionie EMEA wykorzystuje sieci WLAN (84%), komputery mobilne (81%) oraz technologię VoIP (69%). Ponad połowa respondentów (52%) stwierdziła, że ich firmy korzystają z bezprzewodowego dostępu do Internetu na zewnątrz budynków.

- Urządzenia RFID są używane przez niemal jedną czwartą firm (23%).

- Nowe technologie cieszą się dużą popularnością: 49% respondentów używa technologii komunikacji zunifikowanej, 47% cloud computing, a 40% wideo wysokiej jakości. Co ciekawe, 40% firm używa korporacyjnych sieci społecznościowych, a 27% urządzeń sterowanych głosem.

- Spośród firm, które obecnie nie wdrażają tych rozwiązań, 33% nie jest zainteresowanych używaniem cloud computing w ciągu następnych pięciu lat, a 22% nie zamierza wdrażać komunikacji zunifikowanej.

- Z kolei w Arabii Saudyjskiej niemal 50% respondentów wskazuje wyższą produktywność biznesową jako największą korzyść. W przypadku duńskich firm kluczowe znaczenie ma większa efektywność środowiskowa.

- Różnice regionalne: wyniki badań pokazują wyższy stopień wykorzystania komunikacji zunifikowanej we Włoszech (63%), Arabii Saudyjskiej (64%) i Hiszpanii (61%). Sondaż sugeruje mniejszą jej popularność w Holandii (26%) i Francji (35%).

- Wysoki poziom wdrożeń mediów społecznościowych. 40% respondentów używa korporacyjnych technologii społecznościowych, co sugeruje, że wykraczają one poza sferę towarzyską i zaczynają mieć wpływ na środowisko pracy.

"Wyniki badań sugerują, że dostawcy technologii muszą skupić się na biznesowym uzasadnieniu nowych wdrożeń, zamiast podkreślać ich cechy i korzyści. W bieżącym klimacie ekonomicznym widać zrozumiałą ostrożność, która zniechęca do wypróbowywania nowych rozwiązań" - podsumowuje Marco Landi, wiceprezes ds. dystrybucji w regionie EMEA, Motorola Solutions.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200