Firma doradcza TBK Consult będzie doradzać polskim firmom IT jak eksportować

TBK Consult otwiera swój oddział w Warszawie. Firma będzie pomagać małym i średnim spółkom IT w ekspansji międzynarodowej. Firma wysoko ocenia potencjał polskiego rynku. Wartość polskiego eksportu IT, według niektórych danych to około 1,5 mld EUR z wyraźną tendencją wzrostową.

TBK Consult jest międzynarodową firmą doradczą, która działa w 20 krajach. Pomaga lokalnym małym i średnim firmom IT w planowaniu, realizacji międzynarodowych strategii rozwoju i penetracji rynkowych. Specjalnością TBK Consult jest przygotowywanie i realizowanie strategii wejścia produktów lub usług IT na rynki międzynarodowe, włączając w to doprowadzenie do podpisania kontraktów z pierwszymi klientami lub partnerami biznesowymi.

Oceniając wysoko potencjał polskiego rynku firma postanowiła otworzyć swój oddział w Polsce. "W oparciu o wiedzę, sieć konsultantów działających w 20 krajach oraz dostępne narzędzia TBK Consult, jesteśmy dobrze przygotowani, aby pomagać zarówno zagranicznym dostawcom IT na rynku polskim, jak również wspierać polskie firmy technologiczne w realizacji ich ambicji międzynarodowej sprzedażowej ekspancji" - powiedział Jakub Polkowski, Partner TBK Consult w Polsce. I dodaje, że świetnym potwierdzeniem międzynarodowego zainteresowania polskimi spółkami IT jest wypowiedź Richard’a Roness’a, Partnera TBK Consult w Norwegii.

"Wiele norweskich firm z sektora technologicznego uruchomiło już oddziały w Polsce, natomiast polscy specjaliści IT mają dobrą reputację. To również wydaje się mieć pozytywny wpływ na polskie działania firm IT odbierane lokalnie w Norwegii. W efekcie mamy coraz więcej zapytań od firm z polskiego sektora technologicznego, które chcą rozwijać się w Norwegii. Chętnie pomagamy im w zdobyciu pierwszych klientów, nawiązaniu partnerstw biznesowych oraz przygotowaniu dobrego gruntu pod norweską filię" - powiedział Richard Roness.

Firma zwraca uwagę, że wartość polskiego eksportu IT, według niektórych danych to około 1,5 mld EUR z wyraźną tendencją wzrostową. Według badań z 2010 roku przeprowadzonych przez biuro DiS na próbce 100 spółek IT będących najbardziej aktywnymi na rynkach zewnętrznych, cztery najpopularniejsze kierunki sprzedaży polskich firm IT to: Niemcy (prawie połowa), USA, Czechy oraz Francja. Zdaniem międzynarodowych ekspertów z branży, biorąc pod uwagę wciąż niskie koszty pracy oraz ponadprzeciętną jakość usług, polskie spółki mają olbrzymi potencjał zaistnienia ze swoimi rozwiązaniami i usługami IT na innych, ciekawych rynkach takich jak: Skandynawia, Wielka Brytania, Izrael, Włochy, Ameryka Południowa czy Turcja.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200