Firma Yahoo odeszła definitywnie do lamusa

Wczoraj licząca sobie 23 lata firma Yahoo przestała oficjalnie istnieć. Przejął ją amerykański koncern Verizon, który powołał w miejsce Yahoo holding inwestycyjny noszący nazwę Altaba (giełdowa nazwa AABA).

Tym samym żegnamy markę, która przez ostatnie dwie dekady odgrywała na rynku IT znaczącą rolę. Udziałowcy firmy Yahoo wyrazili dwa tygodnie temu oficjalnie zgodę na jej sprzedaż korporacji Verizon za kwotę 4,48 mld USD.

Warto przypomnieć, że Yahoo toczyło przez ostatnie lata zaciętą wojnę z takimi markami, jak Google i Facebook. Ostatecznie przegrała z nimi rywalizację do czego zapewne przyczynił się fakt, że hakerzy wykradli jakiś czas temu z jej serwerów dziesiątki milionów rekordów zawierających poufne dane i użytkownikach korzystających z jej usług.

Wcześniej mówiło się, że Yahoo zostanie kupione przez chiński koncern Alibaba, ale ostatecznie nabywcą okazał się Verizon. Altaba ma statut firmy inwestycyjnej (management investment company), która posiada obecnie udziały w takich biznesach, jak Alibaba czy Yahoo Japan.

Verizon zdecydował, że internetowa część biznesu Yahoo będzie funkcjonować w ramach holdingu Altaba pod nazwą Oath. Do spółki Oath został też dołączony internetowy biznes firmy AOL, którą Verizon zakupił wcześniej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200