Firekom kolejnym producentem gier na warszawskiej giełdzie

Na parkiecie w Warszawie notowane są już m.in. CD Projekt RED i Vivid Games. Konińska spółka Firekom zamierza w czerwcu br. sprzedać na NewConnect prywatną emisję akcji o wartości 1 mln zł. Fundusze mają pójść na rozwój gry Global Soccer, w którą online grają już mieszkańcy ponad 100 krajów na świecie.

"Dynamiczny rozwój naszych produktów, zwłaszcza Global Soccer, sprawił, że zdecydowaliśmy się na pozyskanie środków w drodze prywatneje oferty i wejściu na NewConnect" - tłumaczy Violetta Krawczyk, prezes Firekom. Środki pozyskane z oferty spółka zamierza przeznaczyć głównie na inwestycje w technologie, w tym nowy silnik do produkcji gier oraz intensyfikację działań marketingowych. W rozwój Global Soccer firma zainwestowała już 500 tys. zł.

Obecnie Firekom pracuje nad trzema projektami: Global Soccer grą typu MMO (Massively Multiplayer Online) dla fanów piłki nożnej; Dirty Badge w której "zły" policjant wplątuje się w międzynarodową aferę (gra na PC) oraz Space Wonders łączące RPG z elementami strategii i ekonomii.

Zobacz również:

  • Przychody na rynku chipów wzrosną w tym roku do ponad 600 mld
  • Lider polskiej branży gamingowej przejęty przez Chińczyków

"Jestem przekonana, że Global Soccer ma szansę na światowy sukces. Już obecnie w wersję open beta gra kilka tysięcy użytkowników w ponad 100 krajach na całym świecie" - podkreśla Violetta Krawczyk. Docelowo Firekom liczy, że pozyska nawet 400 tys. użytkowników Global Soccer.

Oficjalna premiera Global Soccer planowana jest na grudzień 2012 r. i będzie miała miejsce podczas targów branżowych w Istambule. Obecnie gra dostępna jest w kilkunastu wersjach językowych, w tym po portugalsku. Jest to istotne zwłaszcza z powodu podpisanej kilka dni temu umowy z brazylijską firmą Boa Compra, częścią największego holdingu internetowego w Brazylii. Kontrakt obejmuje dystrybucję gry w serwisach www należących do Boa Compra.

"W ciągu kilku dni od rozpoczęcia promocji gry w Brazylii, liczba osób z tego kraju grających w Global Soccer wzrosła o kilkaset procent. To się dzieje z dnia na dzień, więc ciężko o aktualne statystyki. Podobne zainteresowanie obserwujemy w Hiszpanii i Wietnamie, choć wciąż największym naszym rynkiem jest Polska" - podsumowuje Violetta Krawczyk.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200