Facebook wprowadza Reels niemal na całym świecie

Facebook wprowadza swoją funkcję krótkich filmów wideo Reels do ponad 150 krajów, stawiając na najszybciej rozwijający się format treści

Facebook wprowadza Reels niemal na całym świecie

BiljaST/ Pixabay

Jak donosi agencja Reutera, Facebook uznał Reels za kluczowy wśród swoich priorytetów.

Meta (wtedy jeszcze Facebook) uruchomiła Reels na Instagramie w 2020 r. i na Facebooku w 2021 r. jako odpowiedź na gwałtownie rosnącą popularność aplikacji do krótkich filmów TikTok (należy chińskiego giganta technologicznego ByteDance).

Firma, która twierdzi, że wideo stanowi obecnie połowę czasu spędzanego przez użytkowników na Facebooku, ogłosiła również nowe sposoby zarabiania pieniędzy przez twórców dzięki funkcji Reels.

Zobacz również:

  • Problemów TikToka w USA ciąg dalszy
  • Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą
  • Meta wprowadzi do Europy usługi wolne od reklam

Meta rozszerza swój program płacenia twórcom premie do większej liczby krajów (łązcnie 150) i testuje reklamy typu overlay - banery i „naklejki” dla twórców, aby zwiększyć przychody z reklam. Wkrótce zostaną wprowadzone reklamy pełnoekranowe między Reels.

Meta poinformowała podczas ostatnich wyników finansowych, że musiała zmierzyć się z problemami związanymi z wprowadzonymi przez Apple zmianami w systemie operacyjnym dotyczącymi prywatności, które utrudniły markom targetowanie i mierzenie reklam na Facebooku i Instagramie. Firma wymieniła również kwestie makroekonomiczne, takie jak zakłócenia w łańcuchu dostaw. Przyznała również, że spodziewa się spowolnienia wzrostu przychodów w nadchodzącym kwartale ze względu na zwiększoną konkurencję o czas użytkowników i przesunięcie zaangażowania w kierunku funkcji takich jak Reels, które generują mniejsze przychody.

We wtorkowym komunikacie Meta zapowiedziała również, że wprowadzi aktualizacje, dzięki którym użytkownicy będą mogli tworzyć i oglądać Facebook Reels w nowych miejscach, takich jak funkcja Stories, zakładka Watch i na górze news feedu. W niektórych krajach użytkownicy będą mogli również zobaczyć sugerowane filmy w swoim kanale.

Źródło: Reuters

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200