Facebook włącza się do walki z koronawirusem

Facebook poinformował Światową Organizację Zdrowia (WHO; World Health Organization), że jest gotów wstawiać na swoje strony dowolną ilość przygotowanych przez nią komunikatów dotyczących zagrożeń związanych z epidemią koronowirusa, nie pobierając za to żadnych opłat.

Propozycję taką złożył wczoraj sam szef Facebooka (Mark Zuckerberg), „Będziemy rozsyłać bezpłatnie do użytkowników naszej sieci społecznościowej tyle komunikatów dotyczących tej epidemii, ile sobie zażyczy Światowa Organizacja Zdrowia. Oferuje jej też logistyczne i rzeczowe wsparcie w przygotowania tego rodzaju komunikatów”.

Nie będą to tylko suche komunikaty, ale również konkretne rozwiązania, dzięki którym osoba będzie mogła szybko reagować na niepokojące ją objawy. Użytkownicy wyszukujący na Facebooku postów dotyczących tego zagrożenia mogą zobaczyć np. wyskakujące okienko, które przekieruje ich do właściwej organizacji (takiej jak lokalna przychodnia zdrowia), gdzie będą mogli zasięgnąć porady i szukać pomocy.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI

Zuckerberg złożył też obietnice, że Facebook będzie stanowczo zwalczać wpisy zawierające nieprawdziwe informacje dotyczące koronawirusa. I to niezależnie od tego czy będzie to niezamierzona dezinformacja, czy też celowe działanie mające wywołać poczucie zagrożenia lub co gorsza panikę.

Facebook będzie współpracować z globalnymi ekspertami zajmującymi się ochroną zdrowia i udzielać wsparcia innym organizacjom angażowanym w walce z wirusem.

Warto w tym momencie przypomnieć, że Faceboook ogłosił w zeszłym miesiącu, że na jego stronach nie można zamieszczać ogłoszeń reklamujących jakichkolwiek leki czy medykamenty, które mają zwalczać koronawirusa lub leczyć zakażone nim osoby.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200