Facebook wkracza śmielej na rynek aplikacji mobilnych - kupuje za 16 mld USD firmę WhatsApp

Facebook docenia rolę, jaką odgrywają obecnie w świecie Internetu aplikacje mobilne, o czym świadczy fakt, że zdecydował się przejąć za kwotę 16 mld USD firmę WhatsApp, które specjalizuje się w tego rodzaju oprogramowaniu. Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana jeszcze w tym roku, oczywiście pod warunkiem, że zostanie zaakceptowana przez powołane do tego instytucje, które ocenią iż jest zgodna z wymogami prawa.

Aplikacje WhatsApp pozwalają użytkownikom przesyłać przez Internet wiadomości i treści multimedialne, co oznacza iż nie muszą wydawać pieniędzy na SMS’y. Tak jak Skype czy podobne narzędzia internetowe używane do wymiany informacji, aplikacje takie jak WhatsApp konkurują na rynku z podobnymi usługami świadczonymi przez sieci komórkowe.

W opinii analityków transakcja potwierdza rosnącą rolę aplikacji mobilnych w świecie IT. Smartfony i tablety są obecnie używane nie tylko przez użytkowników indywidualnych, ale wkraczają szeroką ława do firm, gdzie karierę robią środowiska BYOD. Facebook dostrzegł to już dwa lata, decydując się wtedy na przejęcie za kwotę 1 mld USD firmy Instagram. Niektórzy mówili wtedy, że przepłacił. Wydaje się jednak, że nie mieli racji.

Zobacz również:

  • Chiny chcą sprawdzać komentarze przed publikacją w social media
  • Oracle może przystąpić do przejęcia firmy Cerner

WhatsApp to potężna firma, z usług której korzysta obecnie miesięcznie ok. 450 mln użytkowników (a 70% z nich robi to codziennie). Umowa przewiduje, że WhatsApp zachowa w ramach struktury firmy Facebook daleko idącą niezależność, a marka WhatsApp będzie zachowana. Będzie to więc podobny model postępowania, jaki zastosowano w przypadku firmy Instagram. Ambicją firmy WhatsApp będzie zwiększenie liczby osób korzystających z jej usług do 1 mld. Będzie to trudne, ale możliwe, ocenia Mark Zuckerberg.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200