Facebook testuje nowy przycisk. Nadał mu nazwę "downvote"

Facebook wyszedł naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, tak przynajmniej zapewnia, zaczął testować nowy przycisk. Nadał mu nazwę "downvote" i podkreśla, że pełni on nieco inną rolę niż stosowane przez innych dostawców podobnych serwisów, przyciski "dislike" (nie lubię tego).

W przypadku przycisku "downvote" (wyświetlanego obok przycisków Lubię to, Komentarze i Udostępnij) chodzi o to, aby użytkownicy mogli okazywać swoją dezaprobatę i oceniać negatywnie pojawiające się na witrynie informacje i wpisy. Być może eksperyment ten posłuży firmie Facebook do wypracowania w przyszłości lepszych metod walki z fałszywymi wiadomościami czy z mową nienawiści.

Facebook podkreśla, że przycisk "downvote" nie został wprowadzony do serwisu z myślą o tym, aby użytkownik mógł zaznaczyć, że nie lubi danego wpisu. To mocniejsza ocena dająca znać dostawcy usługi, że wpis nie powinien się właściwie w ogóle pojawić na witrynie.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI

Umieszczając na witrynie przycisk "downvote" Facebook poszedł w ślady firmy Reddit, która wprowadziła jakiś czas temu do swojego serwisy przycisk pełniący podobną rolę.

Jednak na razie Facebookowy przycisk "downvote" ujrzą na ekranach swoich urządzeń wyłącznie użytkownicy zamieszkujący USA.

Firma zdecydowała, że przy pierwszym podejściu zasięgnie opinii tylko tych użytkowników jego serwisu. Dotyczy to przy tym tylko użytkowników serwisu posiadających urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Android. I to nie wszystkich, ale 5 procent. Facebook nie ujawnił, czy zamierza w najbliższej przyszłości zaproponować podobną funkcjonalność użytkownikom zamieszkującym inne kraje.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200