Facebook stawia na handel elektroniczny

Firma wprowadza do swojej społecznościowej sieci oraz do usługi Instagram nową funkcję e-commerce (handel elektroniczny), nadając jej wiele wyjaśniającą nazwę Shops. Pozwoli ona firmom wykorzystać to medium do prezentowania i sprzedawania swoich produktów i usług.

Facebook w ostatnich latach zaniedbywał ten temat i wszystko wskazuje na to, że zamierza obecnie wykorzystać w większym stopniu handel elektroniczny do pomnażania swoich zysków.

Firma informuje, że pierwotnie zamierzał wdrożyć tę funkcję do swojej sieci w późniejszym terminie, ale pandemia koronawirusa spowodowała, że przyspieszył ten proces. Głównie po to, aby pomóc mniejszym firmom wyjść z kryzysu, w jaki wpędziła je ta pandemia.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Amazon do pracowników: roboty was nie zastąpią

Wprowadzając do swojej oferty to rozwiązanie Facebook daje jasny sygnał, że nie zamierza zajmować się wyłącznie reklamami, ale również handlem elektronicznym, rzucając tym samym wyzwanie takim potentatom zarabiającym krocie na tym biznesie, jak Amazon czy E-bay.

Funkcja Shops pozwoli firmom tworzyć na Facebooku oraz Instagramie swoje cyfrowe witryny, na których będą oferować i sprzedawać swoje produkty albo umieszczać linki odsyłające klientów do miejsc, w których będą mogli realizować takie transakcje. Facebook zamierza w przyszłości włączyć w ten proces dwie inne swoje platformy komunikacyjne: WhatsApp i Messenger, zapowiadając iż nastąpi to jeszcze w tym roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200