Facebook podejmuje krucjatę przeciwko fałszywym newsom

Użytkownicy Facebooka – jednego z najpopularniejszych serwisów społecznościowych – piszą na Twitterze, że dostawca usługi podjął niedawno inicjatywę zmierzającą do wyeliminowania ze swoich witryn fałszywych newsów (z angielskiego „fake news”). Newsy takie zalewają ostatnio internet, wprowadzając wśród internautów sporo zamieszania i powodując, że zaufanie do tego środka przekazu gwałtownie maleje.

Wiele z nich jest przygotowywana świadomie, mając niejednokrotnie na celu osiągnięcie określonych celów komercyjnych czy wzrost czytelności. Dlatego Facebook zadaje szereg pytań dotyczących tego problemu. Jedno z nich brzmi: ”W jakim stopniu tytuł wyświetlonego właśnie linku oddaje treść wpisu, do którego się odnosi?”. Facebook prosi użytkownika, aby odpowiedział na to pytanie wybierając jedną z pięciu opcji. Dwie skrajne odpowiedzi to, „nie ma nic wspólnego z prezentowaną treścią” i „ma jak najbardziej”.

Facebook zdecydował się na taki krok w momencie gdy jest zewsząd krytykowany za to, że przyczynia się walnie do rozpowszechnianie w świecie fałszywych newsów. Niektórzy zarzucają nawet serwisowi, że tolerując takie newsy przyczynił się w dużym stopniu to tego, że następnym prezydentem USA będzie Trump. Teraz należy tylko czekać na to, jakie następne kroki w walce z takimi newsami podejmie Facebook. Bo to że tak zrobi, jest raczej pewne.

Zobacz również:

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200