Facebook ma już ponad 30% udziałów w rynku reklamy w USA

Facebook trzyma już w garści prawie 1/3 całego rynku reklamy typu display, mając na koncie 346,4 miliarda impresji w pierwszym kwartale 2011. To ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Badania jakie przeprowadziło comScore wskazują, że Facebook kontroluje w tej chwili 31,2% rynku reklamy display w Internecie. W poprzednim kwartale ta wartość wynosiła 25,9%, zatem wzrost wydaje się być dość duży, a w porównaniu z pierwszym kwartałem 2010 jest wręcz szokujący. W Q1 2010 Facebook miał zaledwie 15,6 procenta udziałów w tym segmencie rynku.

Całkowita liczba impresji w pierwszym kwartale 2011 na rynku amerykańskim wyniosła 1,1 biliona! Największym konkurentem Facebooka jest w tej chwili Yahoo, które emituje 10,1 procenta reklam display w USA. Będące relatywnie nowe w tym sektorze Google, ma 2,5 procenta udziałów w rynku.

Zobacz również:

  • Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą
  • YouTube zacznie walczyć z blokowaniem reklam

Dominacja serwisu Marka Zuckerberga szybko została zmonetyzowana: stawki za reklamy na największym na świecie serwisie społecznościowym wzrosły.

Z kolei największym reklamodawcą w pierwszym kwartale 2011 był AT&T, którego reklamy stanowiły aż 1,8 procenta całego rynku. Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Experian z 1,1 procenta udziałów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200