Facebook ma dość polityki?

To interesujący trend i choć nie do końca wpisuje się w kwestie związane z zarządzaniem technologią - będziemy obserwować, czy się przyjmie: Mark Zuckerberg zapowiedział, że użytkownicy Facebooka na początek w USA, a później również w innych krajach, będą mieli możliwość wyłączenia politycznych reklam.

Wcześniej Facebook musiał się zmierzyć z ostrą falą krytyki, za dopuszczanie reklam politycznych, zawierających fałszywe informacje. Teraz, przed zbliżającymi się wyborami w USA, staje się to naprawdę gorące zagadnienie.

Facebook ma dość polityki?

Media społecznościowe

Użytkownicy Facebooka i związanego ze spółką Instagrama, będą mogli wybrać opcję wyłączenia konkretnych reklam politycznych lub zablokowania całej kategorii – to naprawdę ważna zmiana, bo kampania wyborcza w tego typu kanałach w USA jest bardzo intensywna. Warto przypomnieć, że konkurent, Twitter wycofał polityczne reklamy już w październiku 2019.

Zobacz również:

  • Microsoft i Meta ogłaszają współpracę w ramach aplikacji biznesowych
  • Reklamy wkraczają do kosmosu

W dobie zalewu fake newsów i jednoczesnym wykorzystywaniu zaawansowanych narzędzi analitycznych do śledzenia zachowań wyborców i wpływania na ich preferencje, jest to ciekawa decyzja Zuckerberga, a jej skutki będą wykraczały daleko poza PR-ową poprawę wizerunku Facebooka.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200