Facebook kontra iOS 14

Facebook jest mocno zaniepokojony poczynaniami firmy Apple i twierdzi, że zabezpieczenia wprowadzone przez nią do kolejnej wersji systemu operacyjnego iOS, gwarantujące użytkownikom prywatność, spowodują iż jego zyski, jak również współpracujących z nim firm i deweloperów, mogą zostać znacznie okrojone.

iOS

Facebook umieścił kilka dni temu na swoim blogu wpis, w którym krytykuje nowe mechanizmy gwarantujące użytkownikom prywatność, jakie Apple zamierza wprowadzić do mobilnego systemu operacyjnego iOS 14. Okazuje się, że Apple chce zablokować aplikacjom możliwość śledzenie użytkowników wykorzystując do tego celu unikalny identyfikator IDFA (Identifier for Advertisers) bez ich wyraźnej zgody, czego nie można zaakceptować.

IDFA to identyfikator wyświetlania reklam, który został stworzony z myślą o monitorowaniu aktywności użytkowników. To bardzo ważne narzędzie, gdyż na podstawie tego identyfikatora reklamodawcy mogą lepiej dobierać kreowane przez nich treści. Tego samego zdania jest cała europejska branża internetowa, która również apeluje do Apple o to aby przestrzegała standardów, czego nie można powiedzieć w przypadku tego rozwiązania.

Zobacz również:

  • iPhone 15 najszybciej taniejącym smartfonem od Apple w historii
  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI

Facebook twierdzi, że po wprowadzeniu do systemu iOS 14 takiego mechanizmy, z powodu niemożności dostarczania użytkownikom bardziej ukierunkowanych reklam, jego przychody pochodzące z urządzeń iOS mogą spaść nawet o połowę. Gra jest więc warta świeczki i może zmusić korporację do całkowitego zaprzestania rozwijania systemu Audience Network, który obsługuje taką opcję. Chodzi o to iż system ten działałby wtedy tak mało efektywnie na urządzeniach iOS, że jego rozwijanie nie miałoby żadnego finansowego uzasadnienia.

Podsumowują swoje zastrzeżenia Facebook napisał na blogu: „Naszym zdaniem system iOS 14 zaszkodzi wielu naszym programistom i wydawcom w i tak już trudnym czasie jaki obecnie przeżywamy. Nasz firma współpracuje obecnie z ponad 19-ma tysiącami programistów i wydawców na całym świecie i w zeszłym roku 2019 r. wypłaciliśmy im z tego tytułu miliardy dolarów. Wiele z nich to małe firmy, które utrzymują się z reklam. System iOS 14 może to wszystko zniweczyć”.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200