Facebook i Seedcamp wspólnie pomogą społecznościowym startupom

Seedcamp to organizacja pomagająca startupom, czyli młodym firmom pojawiającym się na rynku internetowym. Obecnie znacznie rozszerza ona zakres współpracy w tej dziedzinie z serwisem społecznościowym Facebook. Wesprze on młode firmy poradami oraz nowymi technologiami.

Seedcamp już wcześniej współpracował z Facebookiem, jednak ich kontakty polegały głównie na poradach mentorskich udzielanych startupom przez specjalistów z popularnego serwisu. Miało to miejsce na spotkaniach Seedcamp, podczas wizyt w kwaterze Facebooka oraz za pomocą e-maili.

Teraz organizacja Seedcamp zacieśniła współpracę z serwisem społecznościowym i firmy korzystające z jej pomocy otrzymają również wsparcie produktowe, technologiczne i designerskie. Od deweloperów Facebooka otrzymają szybki dostęp do produktów w fazie beta. Serwis ten uzyska natomiast przegląd rynku i szybki dostęp do nowych talentów oraz ich produktów np. w formie społecznościowych aplikacji.

Zobacz również:

  • Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą

Facebook otrzymał także tytuł Platinium Seedcamp Founder Sponsor. Oznacza to, że firmy otrzymają od niego dodatkową pomoc w czasie wchodzenia na rynek. Seedcamp przez trzy miesiące udziela startupom wsparcia oraz inwestuje w nie 50 000 euro w zamian za 8-10 proc. udziałów firmy.

Wcześniej Facebook zawarł umowę o współpracy z organizacją Y Combinator z Kalifornii, która jest amerykańskim odpowiednikiem Seedcampa. Ten ostatni działa głównie w Europie, ale także w Azji, Afryce i w innych miejscach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200