FTC bada umowę Google-DoubleClick

Amerykańska Komisja ds. Handlu (FTC) zainteresowała się zakupem DoubleClick przez Google za 3, 1 mld USD.

Amerykańska Komisja ds. Handlu (FTC) zainteresowała się zakupem DoubleClick przez Google za 3, 1 mld USD.

Dochodzenie FTC to rezultat podejrzeń, że transakcja ta przyczyni się do naruszenia prywatności użytkowników Internetu i jest niezgodna z prawem antymonopolowym. Electronic Privacy Information Center i Center for Digital Democracy – organizacje zajmujące się ochroną praw użytkowników technologii informatycznych do prywatności – skierowały skargę do FTC tydzień po ogłoszeniu umowy zakupu przez DoubleClick. EPIC i CDD domagają się zablokowania transakcji, jeśli Google nie zobowiąże się chronić prywatności użytkowników, w tym – kasować informacje, które mogą doprowadzić do śledzenia ich zachowań i identyfikacji poszczególnych osób po zakończeniu połączenia z serwerem Google. Większość prawników uważa, że to kwestie związane z prawem antymonopolowym mogą okazać się większą przeszkodą w sfinalizowaniu umowy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200