FSC szuka partnerów
- Computerworld,
- 14.06.2004, godz. 12:17
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy o blisko 200 firm zwiększyła się liczba partnerów Fujitsu Siemens Computers (FSC) w Polsce. Tymczasem jeszcze na początku roku było ich jedynie 120. Do końca 2004 r. ma być ich co najmniej 400. Partnerzy mają wspomóc sprzedaż rozwiązań firmy na rynku małych i średnich przedsiębiorstw. "Przygotowaliśmy własny program partnerski. Do polskich warunków dostosowaliśmy ofertę, politykę cenową i wielkość marż" - tłumaczy Dariusz Dąbski, od kilku miesięcy nowy szef Fujitsu Siemens Computers w Polsce.
W pierwszym kwartale firma sprzedała 6,5 tys. komputerów PC (w całym 2003 r. 20 tys. sztuk). Oznacza to 36-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2003 r. "Tymczasem wówczas mieliśmy tylko 120 partnerów, a więc prawie trzykrotnie mniej niż teraz. W drugim kwartale wzrost ten może być więc jeszcze większy. Jednak wszystkie nasze działania - w tym nowe projekty - koncentrują się na jak najlepszym przygotowaniu się do końca roku" - dodaje. W czerwcu br. ma ruszyć - skierowany na rynek małych i średnich przedsiębiorstw - projekt SME Break Through. Jednocześnie przedstawiciele firmy rozmawiają o współpracy dotyczącej sprzedaży wspólnych rozwiązań z SAP Polska, Oracle Polska i Microsoftem. Z kolei w maju br. w polskim oddziale FSC powstała nowa komórka doradzająca partnerom, w jaki sposób wykorzystywać unijne fundusze w projektach IT.
"Dzięki temu klient, który chce skorzystać z tych funduszy, może uzyskać pomoc w wypełnieniu niezbędnych wniosków od naszych partnerów" - mówi Dariusz Dąbski. "Mamy też własnego przedstawiciela w Brukseli, który nas wspiera" - dodaje.
Zobacz również: