FSC szuka partnerów

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy o blisko 200 firm zwiększyła się liczba partnerów Fujitsu Siemens Computers (FSC) w Polsce. Tymczasem jeszcze na początku roku było ich jedynie 120. Do końca 2004 r. ma być ich co najmniej 400. Partnerzy mają wspomóc sprzedaż rozwiązań firmy na rynku małych i średnich przedsiębiorstw. "Przygotowaliśmy własny program partnerski. Do polskich warunków dostosowaliśmy ofertę, politykę cenową i wielkość marż" - tłumaczy Dariusz Dąbski, od kilku miesięcy nowy szef Fujitsu Siemens Computers w Polsce.

W pierwszym kwartale firma sprzedała 6,5 tys. komputerów PC (w całym 2003 r. 20 tys. sztuk). Oznacza to 36-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2003 r. "Tymczasem wówczas mieliśmy tylko 120 partnerów, a więc prawie trzykrotnie mniej niż teraz. W drugim kwartale wzrost ten może być więc jeszcze większy. Jednak wszystkie nasze działania - w tym nowe projekty - koncentrują się na jak najlepszym przygotowaniu się do końca roku" - dodaje. W czerwcu br. ma ruszyć - skierowany na rynek małych i średnich przedsiębiorstw - projekt SME Break Through. Jednocześnie przedstawiciele firmy rozmawiają o współpracy dotyczącej sprzedaży wspólnych rozwiązań z SAP Polska, Oracle Polska i Microsoftem. Z kolei w maju br. w polskim oddziale FSC powstała nowa komórka doradzająca partnerom, w jaki sposób wykorzystywać unijne fundusze w projektach IT.

"Dzięki temu klient, który chce skorzystać z tych funduszy, może uzyskać pomoc w wypełnieniu niezbędnych wniosków od naszych partnerów" - mówi Dariusz Dąbski. "Mamy też własnego przedstawiciela w Brukseli, który nas wspiera" - dodaje.

Zobacz również:

  • Biały Dom obejmie sankcjami kolejną chińską firmę produkującą chipy
  • Powstał największy chip AI na świecie
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200