FSC szuka partnerów

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy o blisko 200 firm zwiększyła się liczba partnerów Fujitsu Siemens Computers (FSC) w Polsce. Tymczasem jeszcze na początku roku było ich jedynie 120. Do końca 2004 r. ma być ich co najmniej 400.

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy o blisko 200 firm zwiększyła się liczba partnerów Fujitsu Siemens Computers (FSC) w Polsce. Tymczasem jeszcze na początku roku było ich jedynie 120. Do końca 2004 r. ma być ich co najmniej 400.

Dariusz Dąbski, prezes Fujitsu Siemens Computers Poland

Dariusz Dąbski, prezes Fujitsu Siemens Computers Poland

Partnerzy mają wspomóc sprzedaż rozwiązań firmy na rynku małych i średnich przedsiębiorstw. "Przygotowaliśmy więc własny program partnerski. Do polskich warunków dostosowaliśmy ofertę, politykę cenową i wielkość marż" - tłumaczy Dariusz Dąbski, od kilku miesięcy nowy szef Fujitsu Siemens Computers w Polsce. W pierwszym kwartale firma sprzedała 6,5 tys. komputerów PC (w całym 2003 r. 20 tys. sztuk). Oznacza to 36-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2003 r. "Tymczasem wówczas mieliśmy tylko 120 partnerów, a więc prawie trzykrotnie mniej niż teraz. W drugim kwartale wzrost ten może być więc jeszcze większy. Jednak wszystkie nasze działania - w tym nowe projekty - koncentrują się na jak najlepszym przygotowaniu się do końca roku" - dodaje. W czerwcu br. ma ruszyć - skierowany na rynek małych i średnich przedsiębiorstw - projekt SME Break Through. Jednocześnie przedstawiciele firmy rozmawiają o współpracy dotyczącej sprzedaży wspólnych rozwiązań z , i Microsoftem. Z kolei w maju br. w polskim oddziale FSC powstała nowa komórka doradzająca partnerom, w jaki sposób wykorzystywać unijne fundusze w projektach IT.

"Dzięki temu klient, który chce skorzystać z tych funduszy, może uzyskać pomoc w wypełnieniu niezbędnych wniosków od naszych partnerów" - mówi Dariusz Dąbski. "Mamy też własnego przedstawiciela w Brukseli, który nas wspiera" - dodaje.