Exatel będzie współpracował z ATM przy projekcie OST 112

Firma zapewni część łączy telekomunikacyjnych w ramach - realizowanego przez ATM - rządowego projektu budowy Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej dla obsługi numeru alarmowego 112. Wczoraj (13 maja) została zawarta umowa w tej sprawie o łącznej wartości 71,8 mln zł.

"To dla nas prawdziwy sukces z kilku powodów. Jest to największy kontrakt w naszej historii, który będzie miał odzwierciedlenie w przychodach i wynikach spółki w perspektywie kilku lat. Projekt dotyczy też bardzo ważnego dla Polski obszaru, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa wszystkich obywateli" - powiedział Piotr Błędziński, wiceprezes zarządu Exatel. Wyjaśnił, że łącza telekomunikacyjne są główną częścią budowy platformy telekomunikacyjnej, realizującej przyjmowanie i obsługę wywołań alarmowych na numer 112 oraz inne numery alarmowe.

"W ramach realizacji projektu OST 112 zdecydowaliśmy się na współpracę z największymi operatorami telekomunikacyjnymi, którzy są w stanie zapewnić łącza w skali całego kraju. ATM odpowiada za całość projektu budowy, wdrożenia i późniejszego utrzymania sieci na potrzeby numeru alarmowego" - powiedział Roman Szwed, prezes zarządu ATM. Kontrakt pomiędzy ATM a Exatel został zawarty do grudnia 2013 r.

Obsługa numeru alarmowego 112 - w ramach Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej - wiąże się z realizacją zaleceń unijnych, wynikających z Dyrektywy 2002/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. Całościowy projekt OST 112 ma na celu poprawę jakości współdziałania jednostek organizacyjnych: Policji, Państwowej Straży Pożarnej i Państwowego Ratownictwa Medycznego, w zakresie obsługi wywołań na numery alarmowe, umożliwiając sprawną realizację zadań związanych z ratownictwem i zapewnieniem bezpieczeństwa publicznego.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200