Europejskie zakupy PC
- Andrzej Maciejewski,
- 21.01.2005, godz. 16:33
Z analiz firmy Canalys wynika, że dzięki obniżkom cen oraz silnemu euro wartość sprzedaży notebooków wzrosła o 30,3 proc. Zwolnił natomiast popyt na komputery stacjonarne (wzrost rynku wyniósł 11 proc.) w miarę jak przedsiębiorstwa i konsumenci coraz częściej wybierają mobilne platformy. Rynek PC w regionie EMEA w IV kw. 2004 r. wzrósł łącznie o 16,8 proc. do 17,6 mln sztuk.
W czasie przedświątecznej gorączki zakupów sprzedaż notebooków w segmencie detalicznym wzrosła o 32,2 proc. Stacjonarne i przenośne komputery w tej kategorii wzrosły o 20,3 proc. Najdynamiczniej rosła sprzedaż notebooków Apple ( na fali popularności odtwarzaczy iPod) - o 64 proc., zaś łączna sprzedaż komputerów o ponad 33 proc.
Zobacz również:
Z kolei IDC podaje, że komputerowy rynek EMEA wzrósł o 17,2 proc. do 18,4 mln sztuk. Rynek w Europie Zachodniej wzrósł o 14,9 proc., Europie Wschodniej o 24,9 proc. zaś w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu o 21,8 proc. Sprzedaż notebooków wyniosła 6,1 mln (wzrost o 34,6 proc.) zaś desktopów 12,3 mln (wzrost o 10,2 proc.)