Europejskie porządki

Fujitsu Technology Solutions (d. Fujitsu Siemens Computers) wchłania w całej Europie, w tym w Polsce, dział usługowy Fujitsu Services. To potencjalnie nowe możliwości i od 200 do 500 dodatkowych osób w polskim oddziale FTS.

Stajemy się firmą, która oferuje rozwiązania i usługi, a nie wyłącznie sprzęt, jak miało to miejsce w przypadku Fujitsu Siemens Computers. Chcemy postawić na usługi zarządzania infrastrukturą IT klientów.

Roman Durka, prezes zarządu Fujitsu Siemens Computers

Od 1 kwietnia na polskim rynku działa Fujitsu Technology Solutions (FTS), spadkobierca Fujitsu Siemens Computers (FSC). To efekt odkupienia przez Fujitsu od Siemensa drugiej połowy udziałów w joint-venture, jakim było FSC. Nowa spółka - już bardziej japońska niż europejska w charakterze i sposobie działania - będzie częścią Grupy Fujitsu. Zmiany własnościowe to tylko początek zmian. Obecnie zdecydowano o połączeniu w całej Europie struktur FTS i działu usługowego - Fujitsu Services.

Rozwiązania i usługi

Łódzkie centrum Fujitsu Services na razie jeszcze nie podlega Polsce. W strukturach polskiego oddziału Fujitsu Technology Solutions powinno jednak znaleźć się do końca tego roku. Będzie oferować usługi wsparcia dla międzynarodowych klientów, ale plany rozwoju sięgają dalej. "Będziemy próbować sprzedawać te usługi także w Polsce" - deklaruje Roman Durka. W lutym br. centrum usług Fujitsu Services w Łodzi zaczęło obsługiwać pierwszych, europejskich klientów firmy. Do końca tego roku ma w nim pracować 200 osób, a do końca 2010 r. ponad 500 osób. Fujitsu Services poszukuje obecnie osób z dobrym zrozumieniem zagadnień IT, znajomością co najmniej jednego języka obcego i dobrymi zdolnościami interpersonalnymi. W podobne centrum w Lizbonie, które powstało w 2008 r. Fujitsu Services zainwestowało ok. 14 mln euro.

Łódzkie centrum Fujitsu będzie odpowiadać za oferowanie usług typu IT Service Desk. Dotyczy to przyjmowania zgłoszeń od użytkowników i rozwiązywania ich problemów oraz zarządzania incydentami i problemami. Na te potrzeby stworzone zostanie w Łodzi duże call/contact center. Choć przedstawiciele Fujitsu Services nie wykluczają, że usługi oferowane w Łodzi mogą zostać rozszerzone o inne usługi serwisowe, w tym desktop outsourcing czy zarządzanie aplikacjami. Wśród obecnych klientów firmy, których mają obsługiwać pracownicy w Polsce, są m.in.: Lufthansa, Allianz, Auchan, Vodafone, GlaxoSmithKline, Body Shop czy TGI Fridays.

Zmiany kadrowe

"Stajemy się firmą, która oferuje rozwiązania i usługi, a nie wyłącznie sprzęt, jak miało to miejsce w przypadku Fujitsu Siemens Computers. Chcemy postawić na usługi zarządzania infrastrukturą IT klientów - począwszy od komputerów desktop, a na systemach zwirtualizowanych i pamięciach masowych skończywszy" - mówi Roman Durka, prezes zarządu Fujitsu Technology Solutions w Polsce. Docelowo firma chciałaby udostępniać klientom pełną infrastrukturę IT w outsourcingu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200