Europejski rynek chmury nastawiony na ogromny wzrost

Firma konsultingowa Global Market Insights przekonuje w najnowszym raporcie, że coraz więcej firm w Europie przestawia się na chmurę. Zastępujemy dotychczasowe infrastruktury, jak i doceniamy korzyści płynące z usług PaaS.

Chmura w Europie gotowa na duże wzrosty / Fot. Pexels.com

Chmura w Europie gotowa na duże wzrosty / Fot. Pexels.com

Global Market Insights podkreśla, że w Europie powstaje coraz więcej centrów danych. Do tego duże przedsiębiorstwa odkrywają korzyści wynikające z modelu PaaS (Platform-as-a-Service), co sprawia, że do 2028 r. europejski rynek chmurowy będzie wart ponad 140 mld dol.

Global Market Insights przekonuje w raporcie, że kluczowi dostawcy usług chmurowych, tacy jak Google, Microsoft, Oracle i IBM, chcą oferować europejskim firmom wysokowydajne rozwiązania chmurowe cechujące się niskimi opóźnieniami. W tym celu inwestują duże sumy w tworzenie centrów danych na całym kontynencie.

Zobacz również:

Specjaliści zwracają uwagę, że np. Google niedawno otworzyło nowe centra danych w Wielkiej Brytanii, Finlandii i Niemczech. W 2019 r. firma z kolei zobowiązała się do utworzenia dodatkowych centrów w całej Europie, przeznaczając na ten cel 3,3 mld dol. Inni dostawcy postępują podobnie.

Ponadto, oczekuje się, że model PaaS i związane z nim usługi chmurowe wypracują do 2028 r. przychody rzędu 15 mld dol. Firmy coraz częściej dostrzegają zalety takiego rozwiązania i rezygnują z utrzymywania własnych infrastruktur. Jedną z najczęściej podawanych korzyści PaaS jest możliwość relatywnie taniego tworzenia i testowania aplikacji. Biorąc pod uwagę rosnące wykorzystanie aplikacji mobilnych i webowych, zainteresowanie usługami PaaS z pewnością jeszcze się zwiększy.

W raporcie czytamy też, że klientami dostawców chmurowych są przede wszystkim duże firmy - w Europie stanowią one 65% rynku przetwarzania w chmurze. Autorzy raportu przekonują, że jest to wynik "rosnącej akceptacji" technologii wirtualizacji i świadomości, że chmura zapewnia lepsze możliwości i jest tańsza.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200