Europejski rynek CRM do roku 2003 wzrośnie trzykrotnie

W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na rozwiązania do zarządzania kontaktami z klientami (Customer Relationship Management - CRM), włączając w to hurtownie danych i call center, wartość tego rynku w Europie do roku 2003 wzrośnie ponad trzykrotnie - przewiduje International Data Corporation (IDC).

W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na rozwiązania do zarządzania kontaktami z klientami (Customer Relationship Management - CRM), włączając w to hurtownie danych i call center, wartość tego rynku w Europie do roku 2003 wzrośnie ponad trzykrotnie - przewiduje International Data Corporation (IDC).

Zachodnioeuropejski rynek usług konsultingowych związanych z CRM, wdrożeń i usług outsourcingowych w ub.r. oceniano na 7 mld USD. IDC natomiast szacuje że w ciągu czterech lat osiągnie poziom 23 mld USD.

Według analityków głównym powodem tak dużego wzrostu ma być rosnąca świadomość tego, że utrzymanie dotychczasowych klientów firmy pozwala uzyskać większą przewagę konkurencyjną niż zwiększanie udziału w rynku.